El Jardí de l’Ànima

Horari d'emissió
Dimecres
15:00 - 16:00

Subscriu-te al podcast

El Jardí de l’Ànima, amb Pep Admetlla 22/10/2025

Conversem amb Pep Admetlla, un creador de casa nostra que ens convida a mirar el món amb uns altres ulls.

Seccions de l'episodi

Obertura i presentació del convidat

Obertura i presentació del convidat

0:11

Benvinguda al Jardí de l’Ànima i introducció de Pep Ametlla com a escultor que punteja art, ciència i filosofia.

Mètode: visualització i treball en tres dimensions

Mètode: visualització i treball en tres dimensions

2:15

Comença el tema central: pensar des de dins, visualitzar en 3D i passar a maquetes; dansa entre hemisferi racional i emocional.

Capacitat espacial innata i la forma

Capacitat espacial innata i la forma

5:46

La tercera dimensió com a facilitat natural; la forma és conseqüència de factors ben controlats.

Diàleg amb la matèria i maquetes executives

Diàleg amb la matèria i maquetes executives

7:03

Orígens de ferrer i primer llenguatge en ferro; maquetes a escala real per coordinar amb enginyeria i obra.

Quan una obra està acabada?

Quan una obra està acabada?

9:18

Defensa que el que és físic s’acaba: cal assumir el resultat i no caure en l’inacabable retoc.

Art, món sorollós i disciplina creativa

Art, món sorollós i disciplina creativa

9:46

Importància del silenci, la solitud i les connexions; la pandèmia com a període de lectura, ordre i producció.

Què li ha ensenyat l’art: complexitat i curiositat

Què li ha ensenyat l’art: complexitat i curiositat

12:25

Som complexos; la curiositat com a base d’una trajectòria eclèctica entre arts i disseny.

Llibertat, professionalitat i alegria pels altres

Llibertat, professionalitat i alegria pels altres

15:59

Credo de Torres Monzó: llibertat amb preu, màxima professionalitat i alegrar-se dels èxits aliens per evitar l’enveja.

Caràcter en textures: dolçor i duresa

Caràcter en textures: dolçor i duresa

19:21

Es defineix com a vellut avui: pot ser dolç i dur; afronta els conflictes de cara i sap rectificar.

Orígens del programa a l’Escola Ximenis

Orígens del programa a l’Escola Ximenis

21:33

Arribada jove a l’escola i creixement mutu amb els alumnes al llarg dels anys.

Co-creació amb l’alumnat: cas Snoopy

Co-creació amb l’alumnat: cas Snoopy

22:57

Una escenografia professional neix dels dibuixos dels alumnes; aprenentatge i impacte real.

P3: geometria, volum i motricitat

P3: geometria, volum i motricitat

24:59

De quadrats i cercles a prismes i cilindres; què llisca, què rodola, què s’apila: base per entendre l’espai.

De la geometria a l’arquitectura de Girona

De la geometria a l’arquitectura de Girona

26:52

Aplicació al patrimoni local (Sant Nicolau, farinera...); integració d’història i dibuix urbà.

Llibretes, autors i continuïtat

Llibretes, autors i continuïtat

27:58

Llibreta d’anatomia i d’arquitectura; tria d’autors i estils; relació que perdura fins a la vida adulta.

Crear des de dins i abraçar la incertesa

Crear des de dins i abraçar la incertesa

30:53

Rilke com a guia: mirar endins; caminar amb inseguretats i aprendre dels errors.

Alumnes ‘moguts’, diferències i sistema

Alumnes ‘moguts’, diferències i sistema

31:52

Ajustar sense coartar personalitats i possibles neurodivergències; acompanyar en un sistema sovint rígid.

Intenció de l’artista i interpretació oberta

Intenció de l’artista i interpretació oberta

34:49

Sontag i el perill d’excés d’interpretació; treballar primer per entendre’s; no tancar significats.

Moments de ‘mèdium’ i límits de la intensitat

Moments de ‘mèdium’ i límits de la intensitat

38:54

Experiències creatives d’alta intensitat: plaer i dolor; màgia puntual per no quedar atrapat.

Art públic: mètode, responsabilitat i cas de Salt

Art públic: mètode, responsabilitat i cas de Salt

41:09

Anàlisi de lloc, àrea d’influència i ordenació urbana; la plaça del Teatre de Salt com a exemple transformador.

Errar millor: Construction/Destruction i comiat

Errar millor: Construction/Destruction i comiat

46:10

Construir, destruir i rehabilitar com a mètode; tancament de la conversa central.

Dedicatòria: Lluís Vilà i Nacho Vegas

Dedicatòria: Lluís Vilà i Nacho Vegas

48:15

Patrocini de Les Flors de l’Alba; cançó sobre recapitular i brindar per com habitem el món.

Falques i promocions Girona FM

Falques i promocions Girona FM

52:38

Informació de fires, finançament innovador i graella de programes de la ràdio.