Programa centrat en el teatre de Temporada Alta, amb una llarga i reveladora entrevista a Júlia Truyol (La Calòrica) sobre el seu monòleg “Llogatera” i el treball de companyia, a més de recomanacions de cinema, llibres i música.
• Teatre: “Hamlet” d’Ostermeier, èxit de “Poncia” amb Lolita Flores, novetats de La Calòrica, “Dones de ràdio”, Roger Coma i Romina Paula.
• Entrevista clau: Júlia Truyol parla de la solitud escènica, del procés creatiu de La Calòrica i de l’adaptació de “Llogatera” (de l’“Inquilino” de Paco Gámez) a Barcelona 2025, amb assessorament del Sindicat de Llogateres.
• Cinema: Documental sobre Ovidi Montllor, estrenes de Jafar Panahi, Luca Guadagnino, Daniel Guzmán i Manuel Gómez Pereira; cicle François Truffaut i “La vida de Chuck” (Stephen King) al Truffaut.
• Llibre: Esteve Riambau, “La película de mi vida” (Tusquets), presentació al Museu del Cinema.
• Música: Selecció mediterrània amb Toti Soler i Esther Formosa (“M’aclami a tu”) i comiat amb “Vinyes verdes vora el mar”.
• Context del disc-espectacle (1997) amb poesia de Vicent Andrés Estellés, Carner, Riba, Sagarra, etc., musicada per Ovidi Montllor, Raimon i Toti Soler. • Valoració emotiva: enregistrament difícil de trobar; peça de culte a la discoteca personal del conductor.
“M’aclami a tu, mare de terra sola…” — Estellés
• Muntatge històric (17 anys en gira) que encara funciona amb ritme, tot i que alguns recursos (aigua) generen debat. • Prefunció provocadora i molt informada de Carlota Gurt.
• Ovació dempeus prolongada; emotivitat i discurs final de la protagonista. • Anècdota escènica sobre Flotats i el valor de “continuar personatge” als aplaudiments.
• Figueres: peça sobre Jenny Holzer (art i vida). • Torroella (Espai Ter): Cascai Teatre – “Un tal César”, comèdia romana. • Banyoles (30 anys Municipal): Cor de Teatre – “Els malentesos”. • Palamós (La Gorga): Peyu – “La Niña Bonita”. • Salt: “Dones de ràdio” (èxit que torna).
• Guanya Miquel Masfiol (“Pànic Societat Limitada”); coincidències temàtiques i d’elencs (tot homes) en el combat.
• Roger Coma – “No ho hauria de fer” (monòleg sobre mort i dol, to irònic). • Romina Paula – “Sombras, por supuesto” (El Silencio reunida; postfunció amb Carlota Gurt).
• “Estar sola és bastant nou per mi… però m’ho estic gaudint molt.” • Riscos i llibertat del monòleg: “Si passa alguna cosa, t’ho has de manegar tu.”
• Diverses obres en marxa com a “carpetes del drive”: el cos i el text activen el món adequat, evitant barreges.
• Reunions creatives (1–1,5 mesos): idees, personatges, contextos. • Joan Yago escriu la primera versió; assaig amb text bastant tancat però obert a ajustos. • Implicació primerenca d’escenografia, vestuari i llums per “agafar la flaire” del muntatge.
• Passa de monòleg masculí (Madrid 2018) a veu femenina (Barcelona 2025); • Ajust legal i social amb el Sindicat de Llogateres: precarietat, desnonaments, inaccesibilitat de l’habitatge. • To: no és comèdia “a l’ús”, però usa humor per entrar a fons en el problema.
“Entrar a propet de l’ànima del públic amb l’humor… és més fàcil; les portes estan més obertes.”
• Retrat d’una generació entre crisis (2008, pandèmia) i precarització. • Diferències entre Koršunovas (gran trajectòria, treball via traductora) i Robert de Guia (debut amb il·lusió i claredat).
• Documental íntim “On eres quan tu hi eres?” dirigit per Jana Montllor; moments entranyables amb Toti Soler.
• Jafar Panahi – “Un simple accidente”: thriller social que arrenca amb un incident menor i creix en tensió; crítica al règim, barreja de comèdia negra i drama. • Luca Guadagnino – “Caza de brujas”: Julia Roberts i Andrew Garfield; denúncia i memòria d’un cas d’abús. • Daniel Guzmán – “La deuda”: resistència contra fons voltor i desnonament; amb Luis Tosar i Francesc Garrido. • Manuel Gómez Pereira – “La cena”: comèdia històrica (Franco i cuiners republicans que volen fugir); comparada en to amb Cesc Gay.
• Cicle François Truffaut: “L’enfant sauvage (El pequeño salvaje)” (1970). • “La vida de Chuck” (dir. Mike Flanagan): tres històries al revés sobre un mateix personatge; fàbula moderna amb música i sensibilitat King.
• Esteve Riambau – “La película de mi vida” (Tusquets): memòries en 57 capítols; trajecte crític i institucional (Filmoteca de Catalunya) i passió per Orson Welles. • Presentació a Girona: 5 de novembre, 19 h, Museu del Cinema, amb Àngel Quintana i Guillem Terribas.
• “Vinyes verdes vora el mar” (Sagarra), musicada per Ovidi Montllor, interpretada per Esther Formosa: tanca el programa amb lirisme mediterrani.
• Teatre contemporani i Temporada Alta • Monòleg i solitud escènica • Habitatge i lloguer: mirada social i humor • Procés creatiu en companyies (La Calòrica) • Memòria cultural: Ovidi, Estellés, Truffaut • Estrenes d’autor en cinema i literatura