• To distès i cultural amb focus a Girona: cinema, teatre, música i llibres.
• Eix del dia: la banda sonora i la pel·lícula Heaven’s Gate (La Puerta del Cielo), debat de “Mi amiga Eva” (Cesc Gay), descobertes sobre Cervantes a “El cautiu”, homenatge a Clàudia Cardinale, agenda de teatre (Figueres–Torroella–Lloret–Girona), entrevista a Quim Mercè (programació del Teatre de Bescanó), llibre “Hollywood, Años Dorados: 1938” i estrenes/cicles de cinema (PTA, Truffaut, VO francesa).
"És un tema seriós, vist amb optimisme" (sobre l’obra Dones de ràdio)
• Record i reivindicació del film de Mitchell/Michael Cimino (1980): ambició visual, gran seqüència de ball inicial i música de David Mansfield.
• Repartiment destacat: Jeff Bridges, Christopher Walken, Isabelle Huppert, John Hurt, Willem Dafoe.
• Context industrial: pressupost elevat i fracàs de taquilla que va marcar la carrera de Cimino malgrat una recepció crítica posteriorment més favorable.
• Escolta d’un fragment del “bat llarg” de la banda sonora i anècdota amb Isabelle Huppert a Girona.
• Lectures divergents: comèdia lleugera vs. retrat agredolç d’una crisi vital (insatisfacció, autoengany, noves relacions).
• Valor del diàleg en català i del retrat d’espais de Barcelona, amb elenc teatral (Nora Navas, Ágata Roca, Juan Diego Botto, etc.).
• Possible visita de Cesc Gay a Girona per presentar-la.
• Film que il·lumina passat de Cervantes: Lepant, captiveri a Algèria i l’art d’explicar històries com a forma de reduir condemna.
• Sorpresa per Fernando Tejero en registre dramàtic; també Roberto Álamo i Lluís (Rellant) destaquen.
• Mort als 87 anys: trajectòria entre Itàlia i Hollywood.
• Directors: Sergio Leone, Luchino Visconti, Federico Fellini, Blake Edwards.
• Títols remarcats: Il gattopardo, C’era una volta il West (confusió de títols esmentada al programa), La Pantera Rosa, El fabuloso mundo del circo (rodat a Barcelona), paper primerenc a Rufufú.
• “Hollywood, Años Dorados: 1938” (Notorious Ediciones): panoràmica d’un any d’entreteniment massiu pre-Segona Guerra Mundial.
• Abundància de comèdies i aventures (ex. Robin Hood, screwball comedies) i rivalitats entre Metro-Goldwyn-Mayer, Fox i Paramount.
• Estrena: “Una batalla tras otra” (Paul Thomas Anderson) amb Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Regina Hall.
- Producció polèmica (rodatges i canvis de títol), primera de PTA pensada per IMAX.
- En cartell a Ocine i Salt (amb V.O. en alguna sessió).
• Cicle François Truffaut al Truffaut: Jules et Jim (1962) — gran triangle amorós, cançó de Jeanne Moreau.
• V.O. francesa: “Lazos que no se unen” (Karina Tordier) amb Valeria Bruni; comèdia romàntica quotidiana i delicada sobre vida, amor i dol.
• Figueres (Teatre Municipal El Jardí): Festival Internacional de Màgia (artistes d’arreu).
• Torroella de Montgrí (Espai Ter): Mort d’un comediant (Guillem Clua), amb Jordi Bosch, Mercè Pons, Francesc Marginet.
• Lloret (Teatre): Nadia (La Conquesta del Pol Sud) — diàleg entre cultures.
• Girona (Sala La Planeta): De bròs o la improbable travessia de dos paios i una caixa (Cabuts Produccions).
• Salt (Temporada Alta): El monstre (Josep Maria Miró) i lliurament del Premi Quim Masó (canvi de format per arribar a més públic).
• Programació variada i coordinació amb Salt i Girona per evitar solapaments: equilibrar risc, públic familiar i espai per a amateurs.
• Música: La Tornada (10 anys) — dobles nits amb cantautors (Borja Penalba, Gemma Humet, Montse Castellà, Paula Valls, Guillem Roma, Joan Reig, Sergi Carbonell, Tona Gafarot).
• Clàssics i amateurs: Terra Baixa (Grup Satre/Sabreix de Salt), aposta pel teatre amateur de proximitat.
• Retorn il·lustre: Sergi López – Non Solum (versió més compacta i actualitzada).
• Novetats: Impossible (R. de Luca) amb Lluís Soler i Bertuc/Bertàc Quintana — diàleg potent a dues veus.
• Thriller escènic accessible: La presència (Anna Sahun, Pau Roca, Marc Rodríguez) — sustos més que por, recomanada per captar nous públics.
• Comèdia dramàtica: Les bàrbares (Maria Pujalte, Cristina Plazas, Cesca Piñón) — tres actrius en estat de gràcia.
• Un sogre de lloguer (Joan Pera) i Els bons (gran tirada de taquilla; possible doble funció segons vendes).
• Estratègia de dobles funcions segons ritme de venda de les 100 primeres entrades.
• Bona convivència amb Cineclub local i reforç d’hàbits de públic a Bescanó.
• Coordinació interteatres per no coincidir en títols o familiar el mateix cap de setmana.
• Gala al Teatre Municipal de Girona amb la pianista Tatiana Dorokhova (Fundació Carles & Sofia Llamas/Cabruja).
• Tancament musical amb un altre fragment de Heaven’s Gate (David Mansfield).
• Reivindicació d’autors i obres sovint incompresos en el seu moment (Cimino).
• Equilibri entre risc i accessibilitat en la programació teatral local.
• Valor de la V.O. i dels cicles de clàssics per formar públic.
• El 1938 com a any d’evasió cinematogràfica abans de la gran guerra.