El dia després del 25N obre el magazín amb un recordatori contundent: la violència masclista persisteix i cal no normalitzar-la.
• Condemna explícita d’un feminicidi recent d’una menor
• Crida a no relegar-ho a xifres: “no són xifres, són vides”
"Tant de bo arribi el dia on no toqui marcar aquest dia en el calendari."
• Xerrada distesa sobre Dragon Ball (especialment GT), la generació Super3 i els doblatges catalans que han marcat una època
• Reconeixement a l’aposta valenta de la corporació pública que va popularitzar l’animació japonesa en català
• L’obra dissecciona la cançó de Lluís Llach (1968), filla del Maig del 68, en un context de censura franquista i obertura econòmica amb turisme
• L’“Avi Siset” existia realment (avi d’un amic de Llach) i va influir en la presa de consciència del cantautor
• Inicialment, “L’estaca” passa desapercebuda com a cara B; més tard, la censura la prohibeix
• Estratègia a concerts: músics toquen, Llach s’aparta i el públic la canta; el mite creix a partir de la prohibició
• Documentades 450+ versions en 40 idiomes, amb trajectòries singulars:
• Xile: cançó antipinochetista en cercles concrets
• Polònia: himne de protesta en l’era Jaruzelski
• Alemanya: redescoberta el 2017 i vigent en moviments ecologistes i cançoners escoltes
• Clau doble: música que enganxa a la primera i lletra universal de lluita per la llibertat
• Dades d’actualitat: 82% de versions són del segle XXI, i gairebé la meitat dels últims 10 anys
"Les cançons ens arriben per la música i es queden per la lletra."
• Pròleg de Lluís Llach al llibre i bona acollida
• Conclusió: “L’estaca” continua viva i interpel·la les lluites presents
• Joc infantil familiar (5+, fins a 4 jugadors) amb martell de fusta i caixa-cova plena de “diamants”
• Mecànica: picar els laterals per fer caure pedres al ritme just (límit de 8 per torn per “no despertar el drac”)
• Aprenentatges: motricitat fina, reconeixement de colors, control de la força i espera del torn
• Variants: dau amb rols de nans/colors, reptes de parell/ senar, combinacions de colors i comodí transparent
• Ideal per canalitzar energia i treballar autoregulació mentre es juga
• Premi AGT Cristina Servià: produccions gironines 23-24; aquest any votació oberta al públic a la web (fins al 3 de desembre)
• Premi Pep Mora: reconeixement a una trajectòria en arts escèniques de la demarcació; decisió per jurat independent
• Gala de premis: dijous 12 de desembre, 20.00 h, La Mercè (inscripció prèvia a la web) i pica-pica al bar L’Atòria
• Ajut que posa el focus en crear (no en l’exhibició immediata)
• Dotació augmentada a 5.000 €, amb assessorament i difusió (contacte amb teatres, espais d’assaig i promoció)
• Ecosistema descentralitzat i potent: presència d’AGT, retorn d’artistes postpandèmia i nous lideratges (Municipal, El Canal)
• Plans 2025: recuperar una fira per a programadors enfocada a companyies amb menys recursos
• Reivindicació transversal: més pressupost cultural i reconeixement a la feina de base
• “L’estaca” (Lluís Llach)
• Bloc musical posterior amb to reivindicatiu i energètic (Prova-ho ara/Ho tenim tot)