Els 4 Rius
El magazín diari que escolta els protagonistes de la ciutat de Girona
Subscriu-te al podcast
Els 4 Rius Divendres 26/9/2025
Panorama del capítol
- Divendres 26 de setembre de 2025, a “Els Quatre Rius” (Girona FM). Obertura amb una reflexió sobre la solidaritat i el treball en xarxa: com evitar que l’ajuda estigui tenyida d’egocentrisme i posar el focus en el bé comú.
Cinema amb Jep Soler
“Coses rares”: El Vengador Tóxico (reboot)
- Icona de sèrie Z dels 80-90 (productora Troma): gore, sexe, ciència-ficció i excés.
- Nova versió “actualitzada” que, segons s’explica, és un fracàs de taquilla i de crítica. La nostàlgia no hi juga a favor.
- Lectura crítica: voler fer-la més “woke” dilueix l’ADN desacomplexat de l’original.
Estrena destacada: Una batalla tras otra (Paul Thomas Anderson)
- Dirigeix Paul Thomas Anderson; protag. Leonardo DiCaprio, possible presència de Benicio del Toro i d’altres estrelles.
- Basada en una novel·la de l’autor de “Puro Vicio” (univers de moviments radicals dels 70).
- Trama: un policia persegueix antics membres de bandes que ara són pares i arrosseguen el seu passat. DiCaprio, passat de voltes i en mode premis.
- Es presenta com la gran estrena als cinemes locals (Cinemes Odeon).
Terror: The Strangers 2 (Renny Harlin)
- Record del títol original (2008) amb Liv Tyler: terror subtil de casa assetjada.
- Remake de 2018, fluix; ara arriba una seqüela també poc prometedora.
- Perfil de Renny Harlin: director irregular però d’entreteniments memorables (La isla de las cabezas cortadas, Die Hard 2...).
Truffaut i el Trufó (cinema d’autor a Girona)
- “Los lazos que unen” (França): veïnatge, cura compartida i tribu escollida; drama emocional i “típicament francès” que “agradará a tothom”.
- Cicle François Truffaut: projecció de “Jules i Jim”, peça icònica sobre amor i amistat.
- Petit Trufó (diumenges, 12 h): “Un vaixell al jardí”, animació europea en català; temes de paternitat, amistat, guerra i nostàlgia.
Jocs de taula amb Pau Regincós
Slides (Mevo Ediciones)
- Joc de cartes “pisciner” (2–6 jug., +7 anys), ràpid d’explicar i portàtil.
- Components: 100 cartes (10 números × 10 colors). Setup: quadrícula 4×4 per jugador.
- Mecànica clau: triar carta comuna i desplaçar fileres/columnes per encaixar-la (slide), no només emplenar el forat.
- Objectiu: fer el mínim de punts. Les cartes amb número idèntic en contacte s’anul·len (0 punts).
- Ritme àgil i addictiu; ideal per jugar per fases fins a un llindar de punts.
Cultura popular: Colla Gegantona Pericot (Escola Pericot)
- Iniciativa familiar nascuda d’infants aficionats a la cultura popular. Recuperen imatgeria en desús de l’escola.
- Imatgeria: la gegantona Periganta (obra d’un pare artesà, vinculat a gegants/capgrossos de Girona) i el Pericot (capgròs).
- Suport de l’escola: espais d’assaig i magatzem. Assajos transgeneracionals amb seccions d’imatgeria i percussió.
- Reptes: adaptar dinàmiques a edats diverses; sorpresa positiva en els primers bolos (fires de Girona) malgrat tenir infants molt petits.
- Futur: créixer en famílies, consolidar el grup d’adults de percussió i esdevenir referent per a altres escoles.
Amor en Sintonia amb Clàudia Ramírez
Amor modern vs. compromís
- Entorn de cites amb excés d’oferta (apps): “mode conèixer” continu, però dificultat per consolidar relacions.
- La llibertat es percep com a incompatible amb el vincle; cal reentendre-la dins d’una relació sana.
- Ferides i traumes (divorcis, ruptures) frenen nous vincles o perpetuen relacions que no fan feliç per por/seguretat econòmica.
- Factors actuals: manca de temps, mobilitat/teletreball, estils d’aferrament insegurs.
- Clichés discursius: “No ets tu, sóc jo” o “millor sol/a per no perdre independència”. Cal assertivitat i coherència amb els actes.
- Tendència a cercar tranquil·litat i comunitat (retiros, grups de dones/homes) com a resposta a la fatiga relacional.
“El compromís no s’hauria de veure com una obligació, sinó com una elecció conscient: no és perdre llibertat, és decidir compartir la vida amb algú.”
Idees clau
- Nostàlgia vs. actualització: no tot el que va funcionar als 80 pot renéixer amb codis d’avui sense perdre l’essència.
- Autor de prestigi (PTA) + estrella (DiCaprio) = estrena imprescindible per a cinemes locals.
- Ecosistema cultural gironí viu: Trufó, Petit Trufó i colles populars escolar-familiars.
- En relacions, el compromís com a elecció lliure i l’autoconeixement com a antídot contra patrons nocius.
Seccions de l'episodi

Temps de cinema: Jep Soler

Sac de jocs amb Pau Regincós

La nova colla Gegantona Pericot
Albert Vall i Natàlia Serón ens parlen del primer any de vida de la colla Gegantona Pericot i el seu projecte

Amor en sintonia: la falta de compromís
Clàudia Ramírez (Amor en Sintonia) ens parla de la falta de compromís en les relacions de parella actuals
Els Quatre Rius, a Girona FM, amb Saïd Svai. Divendres 26 de setembre de 2025. Ahir érem la Mercè i avui tornem a ser casa. Al final del programa ho comentàvem, també sobre la solidaritat, sobre el treball en xarxa, sobre també gratar-nos l'esquena mútuament, sobre ajudar aquí, però també allà. I sobre tallers i activitats, vam identificar que els més demandats tenen a veure amb el jo, amb nosaltres mateixos, sobre l'individu, que no és dolent, ni molt menys, però que l'ajuda i la solidaritat no han d'anar de la mà de l'agocentrisme. Mentre deixem aquest factor fora de l'equació, millor per tothom, també per nosaltres mateixos, en un context i societat on sembla que no ens vulguin posar les coses massa fàcils. I avui divendres, com no podia ser d'altra manera, ens acompanya un dia més, com sempre però com mai, prestidigitador de la Ràdio Gironina. Com ho dius això? Bernal Vila, bon dia, bona hora. Molt bon dia. Com anem? Bé, de divendres. Has al·lucinat ara amb la... Prestidigitador. Com ho dius això? Prestidigitador. Ostres. Prestidigitador. Sí, no, sí, sí, fem una mica de... Mac, mac, màgia. Sí, vull dir, la gent mundana li en diria mac. Sí, sí, sí. Nosaltres que tenim allò una miqueta més de profunditat lèxica, doncs serà prestidigitador. I en tinc set o vuit d'aquestes pels pròxims dies. Molt bé. Jo també sé taekwondo, fujitsu i moltes paraules perilloses. Pensar que diries jo també sé insult en japonès. I anava a dir... No sé si hi ha pel·lícules que insultin en japonès. Sí, home, i tant. El mestre Kurosawa segur que va fer. Segur que sí, segur que sí. Segur que sí. Segur que sí. Perquè ho ha fet tot, ja, aquest home, per tant, ho va fer tot, tampoc descansi. Està bon, no? Ara dirà que no. Bon dia, bon dia. Evidentment. Sí, no, és clar. Què t'ho va dir? Ara no, ara t'he... Ara l'hauria matat. No, és que si estigués viu, un he vingut aquí a fer una entrevista a Girona FM, o a tastar la pizza de Kurosawa, no? Hòstia, mira, eh, després te n'explicaré una de com un mitjà de comunicació va ressuscitar una persona. T'ho prometo que jo encara ploro del riu. Però el devien matar primer, no? No, o sigui, el van ressuscitar primer el devien matar, no? Suposo. Oi, va passar sovint, no, últimament? Que es mola algú. Ja em segueix perquè et sembla que no ho recordarem. No, vull dir, això va ser... Una vegada va sortir en Perales, no? Pot ser. Va sortir en Perales, que és un cantant espanyol, que va sortir fent un vídeo i diguem-ne, ei, estic viu. Saps per què ho havien matat en algun... No, però això, això amb denominació origen comarques gironines, és que no ho he explicat perquè va ser una cagada molt grossa d'algú, i no ho vull dir. Ja t'ho diré ara d'aquí un rato. Ah, m'ho diré a fora. Però, home, clar. Ara la gent no ho pot saber-ho? No, ni de conya. Perquè, a part, perquè em porto bé amb la persona que... Però, és a dir, es van equivocar i van dir que ho era mort o no ho era. Al revés, van dir que era viu i era mort. Ah, molt bé. I vam voler trucar per entrevistar-la i no va agafar el telèfon, no? Para més enllà tot això, és que ara... No ho sé, t'enganxa molt. Allò, aquella passarel·la allà en el passadís, quan passen amb el... Que el vil, eh? Vull dir, pels que no l'hagin coronat, no? Ara sóc un... No sé si un maestre del Jedi, però d'en Tarantino, no? D'en Tarantino. M'encantaria... Jo ara estava pensant i dic... Tant de voler nou els dies, Nil. Però si podríem dir... Quil Nil. Avui estem amb un hechis. No, no, no. Avui no... No sé, Nil. Avui és el Sant dels Nils, eh? Per això ho deia, perquè avui és Sant Nil. Quil Nil? Home, el Nil més famós de la televisió, quin era? Hòstia. El riu, no ho sé, és Egipte. No, no, la sèrie Els Joves. El que passa és que a nosaltres no sou molt grans. En la sèrie Els Joves hi havia ni el que era Els Joves. En la sèrie Els Joves hi havia ni el que era Els Joves. Els Joves sabeu què eren Els Joves? És una sèrie de TV3 que sortia, sí. De Young Ones, una sèrie anglesa de la BBC. Sí, sí, sí. Que compartia en pis, un hippie. Quatre. Quatre, que estaven com una xota. No, era la representació del jovent de Londres de l'època. Però era graciosa, no? Sí, hi havia un hippie, un punky. Sí, que deia, un deia, ei, tio. En Nil. En Nil. Ah, que sí? Jo l'he vist a aquesta sèrie. I que sempre cuinava genties. En genties, tio. Jo l'he vist, jo l'he vist a aquesta sèrie. Era molt petit, però jo l'he vist a aquesta sèrie. Jo crec que molta gent va posar en Nil al seu fill. Gràcies a això, per això. Ha anat a més, eh? Ha anat a més amb la Nil, eh? Aquesta sèrie sortia als anys 80 a TV3, crec. Als inicis de TV3, sí, sí. Sí, sí, que eren molt i molt divertits. Evident, en Vivian, que era el heavy. I després, el 3XL, me'n recordo, hi va haver-hi una reposició. Podríais, vaig tornar. Quan jo vaig, jo devia tenir, no t'enganyat, cinc anyets, per tant, devia ser el 98-99. Era una sèrie que era molt musical, perquè a cada capítol intervenia un grup musical de l'època. Ah, sí? Hi havia anat els Madness, hi havia anat Sex Pistols, hi havia anat, de fet, ara podem equivocar del grup musical, és que no el sabré, però un, el que els llogava la casa, diguéssim, que era un paper d'un polonès, doncs aquell era cantant d'un grup de punk de l'època. Vull dir que estava molt relacionat amb l'ambient que hi havia a Londres durant aquells anys. És que això passava molt abans... Imprescindible la sèrie. Això passava molt, molt abans que es feien sèries i pel·lícules per promocionar grups de música. És a dir, que primer eren el grup de música i després teixien una pel·li o una sèrie de televisió, i d'aquests en pots tenir, bueno, tot Disney va funcionar així durant no sé quants anys, que van treure que si la Hannah Montana, que si no sé què dels Jonas Brothers, que si no... Tots cantaven, tots cantaven i llavors també en paral·lel tenien aquesta sèrie que servia per fer un marketplace de les seves cançons, Indústries Nord-americanes. Què vol diries que ho fessin en català això, no? En un capítol sortís xarango i es posés a cantar... T'imagines? No, sempre la culpa és de xarango. Tota la culpa és de xarango. Tota la culpa és de xarango. Bueno, però si voleu, per exemple, ara hi ha un programa, ara, no, un programa que fan a que torni a ràdio, que jo estic superenganxat, que és la Renaixença. És el del Peyu, no? Sí, que podeu veure que era el 33 a les 10 del vespre. Doncs un dia a la setmana hi tenen un grup musical, ahir hi havia el Petit de Caleril, i després fa una actuació al Petit de Caleril amb la Laura Gurg i l'Arnau Tordera, fan una petita actuació musical per promocionar. I el de la setmana passada, no me'n recordo ara, com es deia el senyor, el grup, però fantàstic. Vull dir, aprens molt de música catalana que poder no és a l'abast de nosaltres. Perquè és no de Campeio, és de Poble. I reivindica que és de Poble. I l'Arnau Tordera és un crac, i per tant el tenim allà també. Bueno, si et sembla, centrem-nos ja en pel·lícules, perquè no em donin el toque des de la cúpula de Girona FM de... De que fem publicitat de TV3? No, de que parlem de qualsevol cosa menys el que toca. Hòstia, va, tu, quant tenim? Hem d'anar a tope? Va, va, va. Tira, tira, tu tira. Jo tiro. Per on comencem? Per on voler començar? No fem els reparts de les pel·lícules que han anat a veure a l'estiu, perquè segurament no han anat a veure en cap de les que vam dir que s'estrenarien, però bueno, jo vaig veure Superman, eh? Això sí, vaig anar a veure Superman. I los cuatro fantásticos també. Et recomano molt los cuatro fantásticos. Estèticament i la història i tot està molt bé. Possiblement és una de les millors pel·lis de superherois que he vist últimament. Carai. Sí, sí, m'ho he passat teta amb els cuatro fantásticos. Què s'estrenen aquesta setmana? Què tenim? Per on vols començar? Terror, coses rares o acció? Coses rares. Coses rares. El Vengador Tóxico. El Vengador Tóxico és una icona del cinema de sèrie Z de fa molts anys, els anys 80 i 90. Hi havia una productora americana que es deia Troma, que es va especialitzar en sèrie Z. Sèrie Z vol dir gore, sexe i ciència-ficció, coses imprevisibles. I una de les coses era el Vengador Tóxico. Val. Que va tenir moltíssim èxit a la meva infantesa, adolescència, era alguna cosa que tots estàvem enganxats, perquè és una persona, diguéssim, que està netejant un gimnàs i és una persona que tothom abusa d'ell o critiquen, és un nano petit, esquifidi, i que cau en un vidó tòxic, molt cutre, i es converteix en el Vengador Tóxico i després va contra totes les injustícies del món. Què han fet? Han agafat aquest personatge de sèrie Z i l'han intentat aportar al nostres temps. És un fracàs absolut, perquè avui en dia aquestes coses no venen. És una pel·lícula que ha tingut un fracàs de taquilla brutal, la crítica se l'ha carregat. Però suposo que també perquè tenim això de la nostàlgia. La nostàlgia aquesta, ja. Ens en recordem d'un Vengador Tóxico que ja no és el que era, i en aquest cas s'estrena, i és una pel·li que jo aniré a veure només per veure com han fet aquesta versió moderna, que no tindrà res a veure, perquè és impossible que aquelles pel·lícules de la troma es poguessin veure al cinema, perquè eren molt bèsties a nivell visual, fastigoses, acció, tetes i sang, vull dir que bàsicament era això. Pel·lícules d'un altre temps. Pel·lícules d'un altre temps, que ara les volen reproduir i fer-les més woke, però clar, jo no pots fer-ho això, és impossible. Anem a l'estrena de la setmana. L'estrena de la setmana més important és una batalla tras otra, dirigeix Paul Thomas Anderson, que és un director que... Thomas Anderson? Paul Thomas Anderson. El de Napoleón? No confondre amb Wes Anderson. Ah, no ho he dit. Wes Anderson té un estil particular, no? Sí. Budapest, no sé què. Tu veus un fotògraf... La crònica francesa. Fenícia? La crònica francesa. A l'última n'ha fet una de Fenícia. Ah, sí? Sí. Doncs n'hi ha... Diguéssim, tu estèticament veus Wes Anderson i saps que és una pel·li de Wes Anderson. Ah. Paul Thomas Anderson no ho pot saber, fins que la veus. Ja. I en quant a l'ha veus que té una manera de dirigir, segurament peculiar, però que ha tocat molts temes. És a dir, ella ha fet Magnolia, que és una de les grans pel·lis de la història del cinema, però també ha pogut fer Pozos de ambició, Nele Invisible, Puro Vicio, que era una paranoia brutal, i tu vas allà i saps que t'hi irà inyectant coses que no saps per on t'entraran i t'ho passaràs bé. Aquesta, una batalla de tres o tres, està interpretada per en DiCaprio. Mira. DiCaprio, Benicio del Toro, Xompén. i està basat en una novel·la del mateix escriptor que ja havia fet Puro Vicio, que explica una mica els moviments radicals de la dècada dels 70, de les bandes dels grups, i ara aquí veiem un policia que intenta perseguir membres d'aquestes bandes que ja s'han fet grans i que tenen fills i per tant han de tornar a defensar-se de la recerca de la policia. Un Benicio del Toro passat de voltes... Ai, Un Benicio del Toro, un DiCaprio passat de voltes, però que ja torna a apuntar que tornarà a guanyar l'Òscar, no sé què tal, sempre... Sí? Bé, clar, sempre és l'etern... Pel·li que fa i... És l'etern nominat. Sí, bé, va guanyar pel Renacido, que ja s'ho mereixia, però n'hauria d'haver guanyat molts més, perquè L'Aviador i altres pel·lis, vull dir, és fantàstic. Per tant, una batalla trasllada, la podem veure al cine i Odeon, i és la gran estrena de la setmana. I deixàvem el que més ens agrada sempre pel final, que és el terror. Bé, el terror passarem per sobre, perquè s'estrena Strangers 2, no sé si d'Estrangers l'heu vist algú de vosaltres, és a dir, l'original, que era del 2008, era una pel·lícula amb Liv Taylor que, hòstia, enganxava, és a dir, era una parella que arribaven a casa després d'un casament, i de cop apareixien persones amb màscara que trucaven a la porta, Bíbia, aquí, ta mare, no, i de cop no sabies on tenen, i anaven apareixent per als miralls o per les finestres, i acollonaven, no?, i veies que, hòstia, t'acabava impregnant aquest terror subtil i d'aquests tres emmascarats que s'acabaven carregant a tothom i marxaven. Després van decidir el 2018 fer un remake, un trunyo impressionant. I ara fan la segona part d'aquest remake, un altre trunyo dirigit per Rennie Harlim, que als finals dels anys 90, principis del 2000, és un director considerat mediòquera, però que ha fet pel·lícules que segurament, si les has vist, t'agradaran. L'Aisa de les Cabezes Cortades, una de pirates molt entretinguda, que la crítica s'ha de la carregar, però la gent ens ho va passar bé, Cazadores de Mentes, una pel·lícula d'any 2000, d'uns de l'FBI tancats en un lloc on hi ha un assassí que els va perseguint i tal, La Jungla de Cristal 2, o dit-lo sí, la del pom aquell gegant que s'enfonsa un barco. Ah, sí. Bueno, són pel·lis entretingudes. Pareix per no pensar, tu, vull dir, per agafar i anar fent. Si no voleu no pensar, es tenint gens dos, però tampoc passareu. I acabarem, tenim temps, no? Home, i tant. Acabarem amb el Trufó, què et sembla? Vinga, va. Perquè tot això que hem dit no es fa al Trufó, eh? Això ho donar a veure al cine i o de on. Trufó. Estrenem la pel·lícula que es diu Los lazos que unen. Val. Pel·lícula francesa. I quan dic pel·lícula francesa, és pel·lícula típica francesa que agradarà a tothom. La sinopsi seria un matrimoni que viu en un bloc de pisos, té com a veïna una llibretera cinquantona que no té fills, soltera i que dedica la seva vida a la cultura i a la feina. I quan han d'anar a parir aquesta parella, li deixen el seu fill, el fill que tenen, si els hi puc guardar mentre es van a parir. Val. I quan se'n van a tenir la criatura nova, succeeix alguna cosa. I, que m'ho explicaré perquè si no... No, evidentment, si no estem fora. I a partir d'aquí, aquests fills, aquesta dona i més gent que va apareixent han de conformar una família o una tribu nova per tirar endavant el que seria tota la cura d'aquests nens. Per tant, jo crec que és una pel·li d'aquelles que emociona, que només pot passar a França, perquè veureu coses que dius això a Catalunya no passarien, però que agradarà a la gent i que val la pena que vinguin a descobrir-ho. Interpreta Valérie Brunet-Tedeschi, que ja és una peça fonamental del senyor de la França, i per tant val la pena no la veure. I com que parlem de francesos... Ciclo de Trufó! Ciclo de Trufó! Segurament la pel·lícula més reconeguda de Trufó, molta gent diu que la seva preferida seria Els 400 Cops, que ja es va projectar fa dues setmanes, però segurament la més icònica és Jules Anjim, que hi ha aquella imatge icònica de... que, bueno, Jean Moró, que és la protagonista, es pinta un bigoti aquí, amb el seu bucret francès, i van corrent pels ponts de París i tal. Bé, la història d'en Jules i d'en Jim, dos amics inseparables que s'enamoren de la mateixa noia i conformen un trio d'amor i amistat, i és un cant a l'amor, a l'amistat, a la primavera, a la vida... O l'ala! O l'ala! També, però segurament és la millor pel·lícula de França Trufó, això com que va a gustos, però per això la podeu veure dilluns, Filmoteca amb el Trufó. I comença diumenge, ja acabem... Aviam! diumenge o almenys el Petit Trufó. Sabeu que el Petit Trufó es fa durant diversos diumenges, sobretot de tardor a hivern, on es projecten pel·lícules en català d'animació, que no solen estrenar-se en multisales i en cinemes importants. Per tant, ara el cinema més important de Girona, farem la pel·lícula, es diu Un vaixell al jardí, que es projectarà durant tres setmanes, tres diumenges, dotze del migdia, cinema d'animació europeu, aquesta és francesa, i parla sobre la paternitat, l'amistat, la guerra, els records de nostàlgia i tot això. Vull dir, jo crec que tenim un bon cinema, no? Home! Si plou una mica, tothom al cine, no? I si no plou també. Sí? Que jo ho pensava, si és que hauria d'haver anat al cinema, jo aquest estiu amb la calor que feia. Amb aire condicionat. Per això et dic, vull dir que el paguen, bé, que el pagues, també. No has vist tirat tampoc, no? No, no, no, és que jo, o sigui, a mi el tema, no és conya, bé, jo t'ho vaig dir un dia també, a mi les pel·lícules abans del 2010, ara s'actualitzaran fins al 2012, però... Què vols dir? No, no miro pel·lis actuals, jo. Tu què vols fer com el... Com era? El protagonista de la novel·la aquella de Murakami, que era Tokyo Blues? Hòstia! El protagonista era un noi que només llegia novel·les d'escriptors morts. Ah, mira. Doncs podries fer això mateix tu. No, Mira, només cinema de directors morts. De directors morts. No, home, no, és que si no malament rai. Home, Trofó ho pots veure, Coraçava també. Home, Trofó sí, Coraçava també, però... I si no, no, no, no, no, no, no, no, no. No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, jo, la meva preferida, és una que aquí es va traduir hasta que llegó su hora, però que en el títol original és Once Upon a Time in the West, Sergio Leone, Charles Bronson, Tocant l'Harmònica, una de les millors pelis de l'oeste que podeu veure mai, que és, clar, si ja Sergio Leone és darrere, ja és un clàssic, i és una de les, jo crec que és de les millors pelis de l'oeste que he vist mai, hasta que llegó su hora. I tu ets de les millors persones que ha passat mai per aquest estudi de ràdio. Jep Soler. Això ho dius a totes. Jep Soler, gràcies per tot i fins a la pròxima. A vosaltres, adéu. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Gràcies. Primer dia de curs per a alguns i és que avui obrim el sac de jocs per aquesta temporada 25-26 i no podíem fer-ho sense la inestimable ajuda de Pau Regincós, bon dia i bona hora Bon dia, aquí estem Com ha anat l'estiu, bé o curt? Molt bé, curt, com sempre Ja tornem a estar a setembre En una setmana ja estem a escola fent nostres col·lars, activitats ens ha de haver aquí un octubre ja ben ple i amb ganes de tornar a la ràdio tornar a tenir la secció de jocs i anar traient del sac un munt de jocs i passar una estona bé i donar a conèixer més jocs que mai El millor de la rutina és que quan torna també hem de trobar la manera d'escapar-nos en una mica i em sembla que avui és el que fas, eh? Portant-vos les slides Avui us hem portat les slides És un joc de cartes que ens porta a casa nostra Mevo, Ediciones i és un dels jocs que més hem fet servir aquest estiu És d'aquests jocs piscineros joc ràpid d'explicar que pots ajuntar de dos a sis persones a partir de set anys Una proposta molt interessant Són 100 cartes amb un format així quadradet Són 10 números de 10 colors amb 10 de cada, per tant 100 així quadrat A partir d'aquí el setup barreges tots els números i fas una quadrícula de 4x4 Cada participant que juga col·loca cap per avall una filera de 4x4 i a partir d'aquell moment agafes la fitxa jugador inicial i ja podem començar Què has de fer per només començar? Cada jugador, cada participant tria una de les cartes que té davant seu en aquesta quadrícula de 4x4 i la posa al mig a disposició de tothom Llavors, cada jugador posaria una de les cartes que ha girat a l'inici, clar, no veu cap carta i són diferents números Si som 4 jugadors i apareixen aquests números de qui dava doncs hem d'escollir per ordre de torn una de les cartes que veiem aquí i col·locar-la en aquesta quadrícula que tenim Llavors, la gràcia del joc és que no hem de col·locar la carta en el forat que hem deixat sinó que hem de desplaçar les fileres de les cartes d'aquí ve el nom de slide de deslliçar doncs hem de desplaçar si és a dalt, doncs baixar la carta i posar-la a la punta i substituir el forat que deixaràs amb la carta que has agafat Llavors, de què va el joc? De fer el menys punts possibles Els punts són cada número que et quedi a la vista un cop acabi la partida La partida s'acaba quan acabem de fer la quadrícula 4x4 amb tots els números destapats després d'haver fet fases i fases agafant números i cada número que estigui tocant ortogonalment es descartarà Si aquí tenim, per exemple, t'ensenyo el dibuix aquest que hi ha els 4-10 que es toquen suma 0 punts amb aquests 4-10 Per tant, guai, perquè hem dit que tots els punts que et quedin seran dolents amb punts negatius, diguéssim Tots els números que no queden tocant un número idèntic després són els que hauràs de sumar i veure qui arriba a més punts Pots fer fases, és aquell joc que pots dir el primer que arribi a 100, el primer que arribi a 200 pots allargar-ho com vulguis Però la gràcia és això que has d'anar desplaçant els números o sigui, les línies de les cartes per posar els números que agafes i intentant que es toquin entre ells perquè així s'anulin i queden eliminats Molt interessant, ja t'ho dic de primera es dius Ostres, potser no s'entén posant la primera partida posant un parell de cartes de seguida els nanos les famílies veuen com ho has de gestionar una mica els dones una mica de consens de dir, mira, desplaça cap aquí perquè després tindràs un forat avall i podres tornar a posar un número semblant Molt interessant, ràpid, fàcil la caixa ja veus que és molt portàtil és d'aquests jocs de cartes ràpids i que ens ha fet un estiu molt més passable Té pinta addictiu, eh? Sí, sí, perquè un cop acabes dius, ostres, potser he fet masses punts doncs va, com que fas això de dir va, fins que no arribis a 100 tornem-hi que potser em remonto i la següent seré jo que guanyi i serà l'altre que pringarà amb més punts possibles i a vegades busques el perfect intentar anul·lar-ho tot i que no et quedi cap número suelto i així fer el mínim puntació possible Doncs déu-n'hi-do el sac de jocs, eh? Vull dir, perquè encara el tens ben ple i aquest tot just és el primer amb l'eslide Sí, sí Interessant que el conegueu l'enxeladita meva a casa nostra i d'aquells que no pot faltar a l'odoteca Doncs Pau Regincós, moltíssimes gràcies i ben tornat Descobreix Girona com mai abans ho havies fet Els Quatre Rius amb Saïd Esvall Entrevistes, gent, cultura, històries Girona pren la veu Al 92.7 FM A les plataformes i a les nostres xarxes socials Girona FM La teva ràdio La Gironina Va ser una tarda molt llarga No s'acabava No s'acabava mai Tu estaves assegut No s'acabat esperant-me Vestit molt elegant Vestit molt elegant Repentint a tan gomina Crec que vaig flipar Deixant anar les aparències Sense por em vaig apropar Va ser una tarda molt llarga No s'acabava mai Tu parlaves de la bellesa I a mi això m'és igual La nit en què et vaig conèixer Em vas encantar Però semblaves una altra persona Quan et vas posar a parlar I quan ja arribem pràcticament O passen dos minuts més ben dit Del punt de dos quarts de dotze del matí Seguim els quatre rius I és moment de conèixer una iniciativa Que fa créixer la cultura popular Especialment gironina Entre els petits i grans És la nova colla Gegantona Pericot Formada per famílies de l'escola Pericot Amb els seus capgrossos També amb la gegantona I el grup de percussió Omplen o volen omplir de festa I també de ritme Els carrers de Girona De tant en tant Ens en parlen l'Albert Vall Aquí ja aprofito per donar la benvinguda Bon dia i bona hora Hola, bon dia També ens acompanya la Natàlia Cerón Bon dia i bona hora Bon dia Membres de la Junta I avui de Paisà Exacte, heu vingut? Sí, sí No, abans pensava que hi hauria una miqueta més No, no Hem vingut sols Com es diu això? Un cercavila No En qualsevol cas Com va néixer la colla Gegantona Pericot? Bé, nosaltres vam néixer Ja farà més d'un any I van néixer Arran de la inquietud De la mainada De l'escola Pericot Que estaven Molt aficionats I molt interessats En tot el que era La cultura popular Especialment gironina Havien viscut I a les seves primeres fires I un grup de pares i mares Ens van plantejar Per què no Aprofitar els gegants I els capgrossos Que hi havia a l'escola Pericot I que estaven en desús A partir d'aquí Un pare D'un dels infants En Dani Ella havia estat Havia format part De colles de cultura popular Ja sigués En capgrossos O en diables I sobretot havia tocat Molt el tema de percussió I ens va llançar la proposta Unes quantes famílies D'engegar un projecte Que en aquell moment No coneixíem el lloc més que hi fos Hem anat veient que sí Que existien altres escoles I és això De crear una colla pròpia De l'escola Amb els nens i nenes De la mateixa escola En el qual Per una banda Aprenen a portar la imatgeria I per altra banda Aprenen nocions De percussió Clar Vosaltres Per exemple Expliqueu una miqueta La imatgeria Que heu agafat Ara mateix Em sembla que tenim La gegantona No m'atreveixo a dir el nom Aviam si m'ho el dieu vosaltres Millor Sí Tenim una gegantona Que és la Periganta Ara Sí La que va fer De fet va fer un papa De l'escola En Nutxo Que també és conegut aquí Girona Perquè també ha fet Molts capgrossos I molts gegants D'aquí De la ciutat I aprofitant Que era un pare De l'escola Doncs ja hi va crear La Periganta I llavors el Pericot També que el Pericot És un cap gros Bueno Que és com un cap Un cap amb uns pèls Així Que hi es punten I tot això És a dir Entenc que amb Convivència Amb l'escola També Vull dir Que us posen Facilitats A nivell organitzatiu Etcè Sí Sí Està clar Vam parlar Amb la directora Perquè necessitàvem Un espai Doncs per deixar Totes les creacions Que anéssim fent I ens van d'habilitar Un espai I llavors també Com que assajem Un cop per la setmana Doncs també tenim Un espai Bueno Un parell d'espais Per fer-ho Allà mateix a l'escola I jo te'n va dir Com s'organitzen Precisament aquests assajos Entre famílies Grups de percussió Doncs això va ser Bueno Una mica de Una mica de Handicap Que vam tenir Perquè nosaltres Doncs no teníem Experiència Doncs en fer assajos I així I bueno Durant l'any passat Vam anar Provant diferents fórmules I bueno La idea era fer Un cop a la setmana Tipo com si fos Un extraescolar Però en la qual Venien els adults També I bueno Intentàvem Doncs combinar Una mica això Una estona de percussió I una estona d'imatgeria Perquè com que els infants Són petits Doncs a vegades I a aquella hora Costa una mica De tenir-los atents I llavors Vam anar Provant diferents fórmules I així I bueno Al final Doncs Ens van sortir prou bé Una de les grans gràcies Que em fa És precisament Aquest caràcter Transgeneracional És a dir Em recordeu molt Per exemple Els pastorets Que Que tant hi pots trobar No? Vull dir Algú de 30 Com de 40 Com després et trobes A les mainades De partida Jo què sé De 6, 7, 8 Sí Exacte O sigui Una de les característiques Que té aquesta colla És que abarca Moltes edats diferents Amb cadascú Dinàmiques diferents Rols diferents És a dir A més a més Dins la mateixa colla Com que hi ha la part Que és percussió I la part Que és purament I matgeria Fa que Dins dins d'un mateix assaig Es puguin fer Es duguin diverses dinàmiques Per una banda I per altra banda També la mainada Vagi aprenguent O sigui És lineal No té res a veure El que pot arribar A tocar un ritme Un nen de 4 Que amb el que podria arribar A tocar un nen De 4 o 5 o 6 de primària Clar Això és molt bonic Per una banda Per altra banda Però suposa un repte També com a colla Suposa un repte D'adaptar Diferents dinàmiques Diferents necessitats I això és el que Com em contava La natal Ens ha costat una mica I estem treballant Cada cop més Per adaptar-nos Exacte T'anava a dir Reptes segur que uns quants No sé si sorpreses també Alguna sorpresa Que us hagueu emportat En tot aquest procés D'any i pico Mira La veritat és que ha sigut Un procés de sorpreses constants Bones Bones o no tan bones Exacte Bones i no tan bones Des de Per exemple Poder actuar Per fires Com tornarem a actuar aquest any O començar l'any passat La nostra vida d'actuació Va ser a fires El diumenge de fires A la trobada de gegants En el qual va ser Bueno Una injecció d'adrenalina Per tota la colla És a dir Tots els nens i nenes Poder veure com El seu gegant Que pràcticament han creat O les seves imatges Que han anat creant ells Com són els Mamuts I ara més tard S'han creat també Els drets de sabre Veure que ballaven Al costat de Bueno Del que són referents Per aquests nens i nenes Al final Com és la falera gironina O són Llegants Arreu de Catalunya Llavors A partir d'aquí Això va ser la primera sorpresa A partir d'aquí S'ha anat treballant Mica en mica En altres actuacions Que han anat sortint Ja sigui Amb col·laboració Amb altres escoles Amb altres colles infantils I també Crear així Una dinàmica De conèixer Altres nens i nenes Amb les mateixes inquietuds Que al final Sempre és bonic Veure que no estàs sol Natàlia Sorpreses que t'hagis emportat tu Bueno En aquest sentit El que deia ell Al principi De les primeres actuacions Bueno Nosaltres tenim en general Infants molt petits Llavors teníem una mica De por De dir Ostres Podran fer tot el recorregut Vull dir Seran capaços Com anirà Llavors L'hevitat que La primera actuació Ens va sorprendre molt Perquè L'hevitat que Va anar tot rodat Va sortir tot molt bé I no vam tenir a lloc Cap Bueno Un previst així Molt heavy Però L'hevitat que Ens va sorprendre Gratament De veure com Podíem fer-ho Sí, sí Us anava a dir Ja tenim les fires Aquí al costat No sé si Us atrevireu A avançar-me Què tindrem Per part vostra Fira Estic perquè Dilluns No, dimarts Crec que és No, dilluns Es presenta Al vespre Dimarts Ho comentarem aquí Us atreviu a comentar-me O simplement Em direu Que estareu per fires Nosaltres Estarem per fires Val Esperem ser El primer dia De fires No sabem fins d'on Però una part De la cercavida Del primer Del divendres Del pregó Del pregó No sabem fins on Arribarem Almenys sabem Que hi serem I això ja és una novetat Tenint en compte Que l'any passat Només van sortir un dia I això és una cosa Que motiva molt La mainada De la nostra escola Ja que Hi han sigut cada any Com a espectadors I aquest any sèrie Protagonistes És una cosa Que crida l'atenció Entenc que a l'inici D'un projecte d'aquest tipus Vull dir El dia a dia Marca molt Com tot el devenir Però Si ara poguéssiu Fer una projecció Anys vista Què és el que us agradaria Que acabés passant Amb aquesta colla Ens agradaria En el fons Que sigués existint Primer de tot Que no és poca cosa Tinguin en compte El constant rellusionacional Que hi ha en una escola En el segon lloc Que arribés a ser Un referent Per altres escoles Tant de la ciutat Com del país És a dir Que vegin Que els nens i nenes Són capaços D'organitzar coses Ells mateixos De gestionar-les Dins del que cap Ells mateixos Amb l'acompanyament De pares i mares I finalment També Ara per exemple Aquest any S'ha creat El que és el grup De percussió Per adults Dins d'això És a dir Els pares i mares Que els agrada La percussió I que volen Tirar i aprendre més I per tant Queden un dia ells El dimecres a la tarda Per aprendre Ells mateixos Doncs igual que sortir D'aquesta iniciativa En podrien sortir més O sigui que es creés Tot una colla Al voltant de la pròpia colla Com si diguéssim Amb una cohesió I que faci Que et tingui futur Més enllà De purament Una imatgeria O sortir de tant en tant Per fires I sobretot Bueno Sumar famílies Perquè ara mateix Som una quinzena I bueno Ens agradaria Doncs que fossin Moltes més Moltes més De l'escola Que s'animessin Nosaltres Com que també Serem el dia del pregó Ja vigilaré Aviam per on t'entreu Si per l'esquerra Per la dreta O per dalt En qualsevol cas Doncs Aquesta colla Gegantona pericot Albert, Natàlia Moltíssimes gràcies Per aquesta estoneta I que vagi superbé A aquestes fires Moltíssimes gràcies A vosaltres Per convidar-nos Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies Gràcies L'actualitat en 180 segons Cada hora en punt Arriba l'actualitat Concreta i directa De la ciutat I del país Tot el que passa A Girona i Catalunya Concentrat en 3 minuts Als botlletins informatius horaris A Girona FM La Gironina Entra al Jardí de l'ànima El programa sobre benestar, consciència i transformació personal De Girona FM Amb Imma Garolera Afra Quintanes i Lavínia Martorano Cada dues setmanes Els dimecres de 3 a 4 de la tarda I quan vulguis en podcast A Girona FM Cucodril Club Si t'agrada la bona música dels anys 60, 70, 80 Escolta Girona FM Els matins de diumenges de 10 a 12 I els dissabtes també de 10 a 12 Però de la nit És el temps del Cucodril Club Tot un clàssic de la ràdio Programa divulgatiu de la cultura musical pop rock Recorda Diumenges de 10 a 12 del matí Dissabtes de 10 a 12 de la nit Aquí a Girona FM 92.7 FM Cucodril Club El programa revival de l'Albert Malla Hasta luego cocodrilo No pasaste de caimà Hasta luego cocodrilo García i Tarribas Associats El programa que et convida a explorar la realitat cultural de Girona Amb Pere García i Guillem Tarribas Explorem el món del cinema La música, el teatre i els llibres Un viatge apassionant pel teixit cultural gironí Cada divendres a les 3 de la tarda I dissabtes a les 11 del matí Obre la finestra cultural de la nostra ciutat Girona FM La teva ràdio La gironina El més clàssic i el més actual del sou Cada dos divendres a les 10 de la nit Al 92.7 de la FM I en podcast a gironafm.cat La càpsula El programa dedicat a la música sul Amb Oriol Mas Descobreix Girona com mai abans ho havies fet Els quatre rius Amb saït esvall Entrevistes, gent, cultura, històries Girona pren la veu Al 92.7 FM A les plataformes i a les nostres xarxes socials Girona FM La teva ràdio La gironina I ens faltava el toc ensucrat El toc dolç També a vegades àcid Qui sap això Amor en sintonia Clàudia Ramírez Bon dia, bona hora i vent Tornada aquí a Girona FM Ai, bon dia Ja tenia moltes ganes De parlar de l'amor Del desamor també I el desamor Les relacions I l'empoderament de la dona Que com ja sabeu Són els temes En els quals treballo I ajudar les persones La gent ara mateix no ho veu Però tu portes un moreno guapo guapo Total Aquestes vacances Caribe Ens han passat de conya Costa Brava Costa Brava Que tenim aquí la Costa Brava espectacular Clar, és veritat Molts turistes per allà Per on tu allà Calonja Molts Molts, no? No, la veritat és que arriba un moment Més del normal, eh? Va més, això, eh? Sí, sí, sí Bueno, per això Perquè la gent busca Busca la Costa Brava Com un refugi I cada vegada la gent està comprant més I s'estan fent més edificis I bueno Tenim més gent Ja que viu tot l'any Hem de fer com l'Arnau Que l'Arnau no sé com s'ho fa Però troba llocs Paradisíacs On no hi ha massa gent I per si de cas Hi va a les 7 del matí No fos cas que ens hi tira Bueno, no Jo també són d'aquestes, eh? Aquesta és la millor hora La nova ben que sí Sí, sí Doncs mira, escolta Anem a parlar sobre una cosa Que em sembla que és bastant interessant Que a vegades l'hem deixat d'anar Això sí Perquè em sembla que tot és com molt O sigui, tot està entreteixit Les nostres converses Però anem posant l'accent Com en diferents conceptes I el d'avui és Entre l'amor modern I la falta de compromís En les relacions Sí Temazo Temazo Perquè Ostres Cada vegada escolto més A la gent Que li és molt difícil Trobar una parella Per complementar-se I per tenir una relació estable Hi ha persones que encara Volen tenir una relació estable Arran també de les consultes En les dones I també en algun home Que també entra al programa Empoderat per dones I es vol tragar a nivell personal Escolto molt I no va d'edat Perquè tinc gent de 26 30 40 50 anys Que Que coincideixen Que avui dia És molt difícil Compaginar Bueno, compaginar No, simplement Tenir una relació Amb algú No I I he fet un anàlisi De totes aquestes converses I també Amb les persones En les que parlo Por ejemplo Opera Amics I gent de la feina I us porto Sis Sis motius Per els quals considero Que Que és molt difícil Avui en dia Trobar Una parella T'escoltem atentament Clàudia Raví Què està passant? Aquesta és la gran pregunta Què està passant? Jo et diré La meva teoria De barra del bar Vull dir És I jo sempre ho he dit I jo crec Que últimament Ens hem És a dir Hem lluitat tant Per coses que no teníem Que les que sí que teníem I funcionaven Les hem anat perdent pel camí És a dir S'ha lluitat molt En llibertats En drets Etc Que sí Però ens hem fixat Tant i tant I ens hem obsessionat tant Amb el que tenim davant Que el que ja portava Amb la motxilla Que ja funcionava Diguen-li compromís Diguen-li saber estar Diguen-li Allò que dèiem Sempre de remengar-nos Una mica Quan toca O fins i tot Hi ha gent que diu L'amor a l'antiga Prefereixo L'amor a l'antiga És que l'amor a l'antiga Evidentment que tenia coses dolentes Que no eren sostenibles Per a una societat democràtica En el temps no Exacte És evident Però les seves coses bones També les tenia Perquè per alguna cosa Era amor S'està perdent Els valors I els principis Del que es considera Una relació I estar en algú El compromís Es veu Com una pèrdua La llibertat I Llavors La gent No vol No vol tenir això No vol I no es veu Com un projecte de vida Però et diré una cosa No és que no ho vulgui És que aquí la gent És molt La gent és molt trilera També No és que no ho vulgui La gent Ho vol És a dir Vol aquests privilegis Però no vol les seves responsabilitats O obligacions El compromís Exacte Vol tenir els privilegis D'estar compromès amb algú Exacte Però no vol assumir Les responsabilitats O les obligacions Que comporta estar amb algú Estar amb algú Exacte Primer L'ideal Del match perfecte Què està passant? Que avui dia Ja saps Que hi ha moltes APPs En les que pots Evidentment Fes recerca Per veure si encaixes En alguna persona Hi ha molta oferta I això fa que la gent Esti contínuament En modo Vull conèixer algú I ja està Vull conèixer molta gent Llavors la gent Va coneixer molta gent Que això també està bé Perquè jo dic Que sempre Les experiències A nivell emocional Són les que Ens ajuden A saber realment Que és el que vull Que no Però què passa en això? La conseqüència És que la gent Se va acomodant A aquest estil de vida En el qual Jo estic millor Coneixent gent Alguna gent Va deixant seqüeles Perquè Del conèixer la gent Jo Puc estar bé Amb tu Dos mesos Però després D'un dia cap a l'altre T'estic no més I tu no entens res No És que simplement Aquesta persona Té un estil de vida En el qual El compromís No encaixa I que Simplement Estava amb tu Per conèixer-te I estar bé Però Vol conèixer més gent I això és clar Hi ha gent Que se queda en el camí Molt frustrada Sense saber Què està passant I evidentment S'hi queden les ganes De tenir una relació Això és un dels motius També La llibertat Què passa? Que la llibertat Es veu com la pèrdua Això de Ostres, jo Millor que Continui Doncs això Coneixent gent Perquè es considera Que perds la independència Si estàs en una relació Quan La paraula llibertat Forma part D'una relació sana I d'estar en algú Sense perdre Evidentment Ni la teva essència Ni la teva llibertat O sigui És que no haurien De perdre la llibertat En una relació Sí, però jo t'ho deia Que la gent és molt trilera La gent és molt trilera Perquè És a dir Per la mateixa regla de tres Tu quan tries Estar amb una persona Ho tries lliurement I la persona que tens davant També ho tria lliurement Exacte És a dir Màxima llibertat Que poder triar D'estar amb algú No n'hi ha pas cap Però saps què passa? De tot això Hi ha frases Com molt comuns ara I que jo vaig cantant Cap tant Com per exemple M'agrada estar en algú Però estic millor Sol o sola I no vull perdre La meva independència Així Així Ja està Me quedo en això Després Les experiències Evidentment doloroses Com els divorcis Les ruptures Els traumes Fan que la gent No tingui ganes De tornar A conèixer A ningú I evidentment Això Comporta que tu Mira Una cosa molt greu Te quedis Sense conèixer Realment A persones Que també Estan Igual que tu En la recerca D'estar en una relació O Te quedis en una relació En la que no estàs bé Però és clar Tens por De Ostres Com està el món Millor me quedo En aquest O en aquesta Estic tranquil I Perquè evidentment Com està el mercat Com diuen Una altra frase comú Millor me quedo aquí Que Millor conegut Que Me vale mal Conocido Que bueno por Conocer Que bueno por Conocer Aquesta és la teva No Aquesta no Aquesta queda prohibida Ja aquesta frase La meva és la de El mercat està molt malament I saps què passa Quan ayer surt De ruptures I es quedan En el stop De no No no Jo no vull a ningú Doncs Que no es treballa A nivell personal I Potser té una il·lusió En algú Però va caient En relacions Frustrades Perquè Porta Aquesta moixilla De relacions Que no Que no funcionen Amb això Sí que hem fet Una passa enrere Jo crec Perquè hi ha Moltíssima gent Que està en relacions Que no la fan feliç Però moltes Però moltes Moltes Molts de los motius És per la por A no trobar Imagina't Algú Com aquesta persona Encara que no siguis feliç I t'hi sumo una altra I el lloguer I la qüestió econòmica És una altra Vull dir És una altra És una altra També La manca de temps La gent Està en un món Alcelerat Per això també dic L'amor modern Perquè cada vegada La gent Bueno Té més coses per fer La gent es mou Vale La feina Los amics La família I El compromís No encaixa Llavors Simplement Tu vols Passar-t'ho bé En algú Però Ja està O sigui Prioritzes Altres coses Abans que Una relació Estable Després És veritat també Que a més a més Aquest moviment Ha fet que molta gent Marxi O sigui Marxi a altres països Los freelancers Del teletreball Sí Dificulta També Aquest Aquest tipus De relacions Més estables Els estils D'aferrament Insegurs Si m'acosto massa M'ofego Si m'anyo Em sento malament Patrons emocionals Que porta la gent I que evidentment Dificulta que Tinguis relacions Sanes Quan les té I estables És evidentment En el temps No No és mi No és a mi No és a mi No és a mi I aquí hi ha una frase Que segur que també L'has escoltat No eres tu Sou jo Hombre Que ja l'has dit En algun moment Malauradament que no està bé això és molt típic quan algú deixa una persona i li diu no ets tu, sóc jo sisplau, no digueu això també és veritat jo aquí en defensa d'alguna gent que segur que la fa servir bé aquesta frase la podíem transformar tu si estàs fet un liu per tots els costats el que està bé el que està malament no és dir aquesta frase és dir aquesta frase i fer una altra cosa és a dir, tu el que no pots fer és dir això i els dos dies tornar a marejar la persona i els tres dies tornar-la a marejar si tu només li dius això i aquí ja desapareixes ho deixes tot, estàs fora, ja no molestes que jo l'indic jo crec que aquí, és a dir, si realment el problema ets tu, l'has tirat ben tirada sí, però és una frase que ja impacta en la gent, saps? O sigui, que ja no és que ho digui una persona, és que s'utilitza com la cançó, saps? totalment però perquè s'ha fet servir el que et deia que això no desvirtua que algú la faci servir bé segurament però si tu te quedes en una frase i realment no ets conscient del temps que portes pensant això o sigui, que a darrere d'aquesta frase hi ha moltes coses que si la dius tal qual i tan curta és molt freda és totalment poc assertiva has de donar una explicació més exacte sí, o sigui, no pot ser més ja no te dic la gent que escriu això i ja està i adéu que te vagi bé ja, ja, ja i l'última la necessitat d'estar tranquil o tranquil·la ha fet que molta gent busqui altres estils de vida com la connexió amb la natura fins i tot fer comunitat entre el mateix sexe comunitat de dones comunitat d'homes retiros perquè la gent està farta de les relacions frustrades i simplement doncs això vol fer comunitat i això passa a un segon pla vull dir que que és aquí la qüestió la meva pregunta és ho reconeixeu en alguna d'aquestes situacions heu deixat d'estar en algú per algun d'aquests motius i sobretot que m'agradaria llegir-vos i que compartiu amb mi a les xarxes d'amor.ensintonia perquè és un tema molt complex és un tema que afecta molt a la gent i torno a dir que no va d'edat i la meva última reflexió és el compromís no s'hauria de veure com una obligació sinó com una elecció conscient no és perdre la llibertat és poder decidir compartir la vida amb algú i en llibertat i en llibertat perquè ho has triat lliurement exacte i lliurement has vingut avui aquí Clàudia Ramírez sí i tornaré cada mes i lliurement voluntàriament satisfactòriament i molt agraïda i totes les coses que acaben amb ment sí ai senyor jo he de dir una cosa i és que tinc l'Arnau Vila aquí amb mi i és que sí que hem fet un canvi a la programació del Dalló jo t'anava a preguntar Arnau Vila a partir de la setmana que ve de la setmana que ve no et deixaré pas aquesta patata calenta d'aquesta manera però ja ho veuràs Clàudia perquè tu ara véns els divendres sempre li deixarem els últims 5 minuts a l'Arnau perquè l'Arnau sí o sigui pensa que és la secció probablement la més potent de tots els 4 rius des que hem començat la més potent no la més potent sens dubte va bé per acabar el divendres a nivell de volum d'allò segur llavors fins ara l'Arnau què feia els últims 5 minuts del divendres ens posava un temazo però no era un temazo d'aquests dels que sonen ara no no era d'aquells que t'obrien la caixa de Pandora dels records saps què et vull dir o sigui estem parlant d'això ja veuràs que el pròxim divendres que vinguis jo i 55 et faré així però mentrestant un reglet ja ha agafat el tio un reglet i mentre estàvem xerrant ja ha fet alguna cosa molt bé la coneixeu aquesta o no? és molt ràpida he estat a punt de fer oh no podem estar aquí bé Clàudia Ramírez Amor en Sintonia moltíssimes gràcies un dia més per acompanyar-nos un curs més per acompanyar-nos i ens veiem més aviat que tard sí moltes gràcies i una abraçada per tots i totes