Els 4 Rius
El magazín diari que escolta els protagonistes de la ciutat de Girona
Subscriu-te al podcast
Els 4 Rius Divendres 19/9/2025 Especial Sea Otter
Resum general
Cobertura en directe des de la 9a edició de la Cioter Europe (Fontajau, Girona). El programa recorre els grans eixos de la fira: B2B i cicloturisme (Cioter Connect), auge de les e-bikes i mobilitat urbana, solidaritat amb Ciclistes Sense Fronteres, nutrició esportiva i el paper institucional de Girona com a seu i ecosistema d’innovació.
Temes principals
- Cioter Connect i cicloturisme: el B2B de la fira, dades de mercat i oportunitats de desestacionalització turística.
- E-bikes i mobilitat urbana: tendència clara cap a la bicicleta elèctrica, zones de baixes emissions i flotes corporatives.
- Solidaritat sobre rodes: llançament del moviment Ciclistes Sense Fronteres i nova bici estandarditzada per a Senegal.
- Nutrició esportiva: posicionament de Finisher, qualitat de fórmules i compliment de no doping; estratègia omnipresent en proves i farmàcies.
- Girona, hub ciclista: equilibri qualitat-quantitat, impacte econòmic estimat (5–10 M€) i possible ampliació d’espais pel 10è aniversari.
"Connect vol connectar" — la filosofia que guia el programa B2B del festival.
Cioter Connect i cicloturisme (amb Mauri Carbó)
Clau B2B i desestacionalització
- El Connect crea espais perquè marques, distribuïdors, proveïdors, mitjans i botigues generin oportunitats de negoci.
- Girona i Costa Brava, destinació líder de cicloturisme en creixement: entrenaments hivernals de professionals, rutes individuals i viatges organitzats.
- Beneficis territorials: el cicloturisme és mobilitat lleugera i sostenible i activa mesos de temporada baixa (febrer–maig i octubre–novembre).
- Eina digital del festival per agendar reunions i desvirtualitzar contactes als coffee breaks.
"El cicloturisme genera 44.000 M€ a Europa i més de 2.000 M de viatges anuals."
E-bikes i mobilitat urbana (amb Marc Sabrià, Ecobike)
Tendències de producte i ús
- Dominància de l’elèctrica sobre la mecànica en urbana i trekking; sectorització màxima per ús i orografia.
- Girona i entorn: augment d’usuaris que entren a la ciutat en e-bike; impuls per ZBE.
- Flotes corporatives: empreses substitueixen motos/cotxes per e-bikes corporatives, amb traçabilitat i telemetria.
- A la fira: enfoc demo-first — provar la bici per ajustar-la a necessitats reals.
"La manera més còmode de moure’t per Girona és amb bicicleta elèctrica."
Solidaritat: Ciclistes Sense Fronteres (amb Romà Goulet)
Moviment i impacte a Senegal
- Llançament del moviment Ciclistes Sense Fronteres per sumar el “major equip de ciclistes solidaris”. Objectiu: finançar bicicletes per al projecte Bicicletes per l’Educació a Senegal.
- 10 anys d’experiència i +2.000 bicicletes lliurades. Clau d’eficiència: bici estandarditzada pròpia (nova Viva Bike: corretja, llantes de magnesi, components robustos i antirobatori, quadre unisex alumini).
- Matriculació i traçabilitat de cada bici (km, avaries, ús) per optimitzar manteniment i impacte.
- Nou enfoc: de finançament institucional a comunitat de ciclistes. Repte de fira: 50 nous socis.
"Si no comuniquem bé, és molt difícil arribar. La Cioter és l’aparador per activar la comunitat."
Nutrició esportiva (amb Cesc Debo, Finisher)
Marca, canals i educació de l’esportista
- Finisher, marca farmacèutica: venda exclusiva en farmàcies i presència en grans proves (Vuelta, Volta, CicloBrava, Titan Desert…): abast amateur i professional.
- Enfoc en qualitat de fórmules, ingredients i *compliment de normativa no doping***; educació perquè l’esportista valori la suplementació com valora el material.
- Objectiu: arribar a més ciclistes i facilitar el producte en el dia a dia.
Girona, seu i estratègia de ciutat (amb la vicealcaldessa Gent Magell)
Ecosistema, impacte i futur
- Girona consolida la Cioter malgrat ofertes d’altres ciutats europees; hub Girona Salut i Ciclisme per ordenar l’ecosistema (marques de bici i tèxtil, salut, innovació).
- Equilibri qualitat–quantitat: prioritzar qualitat i convivència urbana, amb reconeixements internacionals.
- Impacte econòmic estimat: 5–10 M€; treball per ampliar espais de cara al 10è aniversari.
"No parlem de quantitat, sinó de qualitat."
Xifres i dades clau
- Cicloturisme a Europa: 44.000 M€ i >2.000 M de viatges.
- A la fira: prop de 8.000 participants en proves i ~500 marques.
- ONG: +2.000 bicicletes lliurades a Senegal; objectiu 50 nous socis a la fira.
- Impacte Cioter a Girona: 5–10 M€ estimats.
Seccions de l'episodi

Entrevista amb Mauri Carbó (Sea Otter Connect)
Parlem amb Mauri Carbó, responsable de la Sea Otter Connect, sobre el B2B que ofereix l’esdeveniment

Entrevista amb Marc Sabrià (Ecobike)
Parlem amb Marc Sabrià d’Ecobike sobre la marca gironina i els reptes de la mobilitat

Entrevista amb Romà Boule (Ciclistes sense fronteres)
Parlem amb el director de Ciclistes sense fronteres, Romà Boule, sobre la seva tasca social

Entrevista amb Cesc de Bode (Finisher - Kern Pharma)
Parlem amb el manager de Finisher, Cesc de Bode, sobre suplementació i nutrició esportiva

Entrevista amb Gemma Geis
Parlem amb la vicealcaldessa de Girona, Gemma Geis, sobre la novena edició de la Sea Otter Europe a Girona
I fa tot el matí que us ho estem explicant. Divendres, dia 19 de setembre del 2025. Benvinguts ja al tret de sortida d'aquesta novena edició de la Cioter Europe. Amb molts més noms de patrocinadors, Arnau Vila, que no me'l sé pas de memòria, però en qualsevol cas, i avui sí que és un gustasso, perquè després d'una setmana de feina ja et puc dir... Arnau Vila, bon dia i bona hora. Sí, de mica en mica anem recuperant aquesta veu. No sé si els biciclistes agafen molta velocitat i també l'ocoll potser els afecta la veu. Bueno, això ja no ho sé, però n'estic segur que deu existir un buf d'última generació. Això és segur, això és segur. Probablement amb Bluetooth, també, perquè et fa alguna regulació o alguna cosa. Carai, escolta'm tu. En fi, escolta'm una cosa, doncs avui que ens han tret d'excursió aquí a Fontejau, just davant del pavelló, nosaltres agafem el relleu de la tertúlia de l'Oriol Mas, que han seguit comentant la jugada, no?, vull dir, sobre mobilitat i tot plegat. Mobilitat, cotxes sí, cotxes no, aquí són els que són els dolents de la pel·lícula, si els cotxes i les bicicletes, hi ha un debat aquí, eh? Els dolents mai són tan dolents ni els bons són tan bons. Això és una lliçó de vida que ens hauríem d'emportar absolutament tots en el dia d'avui. En qualsevol cas, Arnau Vila, jo el que sí que volia dir-te és... A veure, o sigui, venim a l'Aciote, per primera vegada. A la història, almenys, des que jo vaig tornar en aquesta casa. No, no, no, per la primera vegada. I escolta, i agafes i vens amb cotxe, en comptes d'en bicicleta. Si a més vius aquí al costat, no he vingut amb cotxe, i m'han portat per portar el material de la ràdio. Com Miss Daisy, ja t'ho he dit, de bon matí, et porten de passeig. Home, portar tot això en bicicleta és complicat, eh?, també. No, també és veritat, mira, les coses com són. En qualsevol cas, nosaltres, com deia, ens ubiquem aquí, just davant del pavelló municipal de Girona de Fonta, Jau, per aquesta novena edició de la Ciòter. Repàs amb tots els protagonistes al llarg del dia. Imagineu-vos si hi ha marques que segurament que no les podrem pas fer totes, ni molt menys, en farem un parell. També parlarem una miqueta de què es fa en aquest tipus de fires. No parlarem només de venda directa, vull dir que també, però sobretot aquí la gent ve a conèixer's, ve a posar-se cara, ve a veure innovacions, coses noves que pugui haver-hi en el mercat. També hi haurà espai per la solidaritat, i és que passarà per aquí la ONG de Bicicleta Sense Fronteres i probablement a una pinzellada institucional, en qualsevol cas. Nosaltres comencem avui parlant de la Ciòter Connect. En aquest cas és una miqueta aquest punt de trobada d'interprofessionals que, de fet, aquests ja han començat. Vull dir, van començar ahir, abans que obrís la porta al públic general d'aquesta fira, però per explicar-nos tots els detalls i el per què de tot això, Mauri Carbó, responsable, persona que més mana segurament d'aquesta Ciòter Connect. Bon dia i bona hora. Hola, bon dia. Encantat d'estar aquí amb vosaltres. I merci per venir perquè t'estàs saltant el coffee break, em sembla, vull dir que això és com el més important a vegades amb aquestes coses. Bueno, és el que deies, no? El Connect, què busca? Connectar, no? I què millor que connectar que amb un cafè a les mans? Vosaltres ja vau començar ahir, ubiquem-nos, eh? Vull dir, Ciòter, bicicletes, moltes, totes les marques volen ser-hi, totes, i més aquí a Girona, que ja ho hem dit, que és un creixement exponencial aquests últims anys, que ha anat de la mà també, de les marques, tot. Entenc que els professionals, quan arriben també, això del porta freda ja no es porta, o sigui, ja no és potser una persona de cada marca visitant els estants i deixant la targeta, sinó que vosaltres també, vull dir, incentiveu una miqueta aquest ecosistema. Correcte. O sigui, el Connect el que busca és posar en contacte. Ciòter, des que ha començat, ha anat consolidant-se com un dels llocs on es concentren més marques, més professionals, amb un event, això, eh?, que combina públic final, però també tots aquests professionals, no? Però no hi havia un lloc, un espai, on es poguessin connectar més enllà que, com deies, anar estant per estant, no? Llavors, la idea del Connect és que tots aquests professionals que estan aquí per activacions d'un festival creïn els seus espais perquè puguin també fer aquestes relacions comercials, oportunitats de negoci entre professionals, marques, proveïdors, mitjans de comunicació, distribuïdors. Això, per la part més, indústria ciclista, que és el dia d'avui, i, com deies, vam començar ahir perquè estem a una destinació líder mundial amb cicloturisme i creiem que era molt a fi que també parléssim de cicloturisme en una fira i en un event com Ciòter. Clar. Més enllà de tot això, és el que dèiem, eh? Ho feu el dia abans, també, de començar el gran públic. Entenc que avui la gent ja està tothom concentrat en els seus estants, que, per cert, faraònics, alguns, vull dir, perquè he vist que tenen més espai, probablement, que el meu apartament, però, vaja, vull dir, comenceu ahir, doneu el tret de sortida amb una temàtica que també és una de les vies, no sé si per explotar, però, vaja, que és el cicloturisme. Correcte. Cicloturisme. Girona és, actualment, una de les nacions a nivell mundial més conegudes, eh? I la Costa Brava, Catalunya, en aquest sentit, i creiem que era interessantíssim, no?, donar un espai a aquests professionals. Alguns hi ha expositors, hi ha destins turístics d'arreu d'Espanya i alguns també del sud de França, perquè volen el públic català com a client cicloturista, però el que volíem també és que hi ha tots aquests professionals, des d'un hotel que vol tenir cicloturistes, una agència de viatges, un lloguer de bicicletes, doncs aquí poden trobar els seus proveïdors, perquè són tots aquests expositors que tenim, no? Llavors, aquesta jornada de cicloturisme, el que busca és que Cioter es converteixi en dos o tres anys vista, eh?, en un referent del cicloturisme en un aviam professional, com és el Connect Cycle Tourism. Ho dic perquè a vegades la gent confon, bueno, veu dues rodes i un quadre i ja diu, és una bicicleta, no? Però clar, és que dintre de la bicicleta tenim les elèctriques, les urbanes, les de trekking, les de carretera, les de mountain bike... O sigui, al final entenc que també va enfocat tot això a que fins i tot entre diferents sectors puguin generar aquestes sinergies. Exacte, com dius, cicloturisme és un terme quasi molt ampli, no? Però, en clou, des de... quan els que corren el Tour de França i la Vuelta han de entrenar-se i se'n van a l'hivern, a Costa Blanca, aquí a Costa Brava, a fer un training camp que és com un viatge de feina. Estan allà per treballar, però és turisme, viatgen. Des dels que se'n van a fer una ruta amb el Forges, amb bicicleta, pel seu compte, o els que fan el Danubi. Tot això, cada modalitat de ciclisme, si hi ha un viatge pel mig, és un cicloturista. Mauri i jo, ara fem veure que no ens està escoltant ningú. Es genera moltíssim negoci en una fira d'aquest tipus. O sigui, sí que parlem nosaltres sempre de la part més potser cares al públic i tot plegat, però després, en aquest tipus de jornades, sobretot les del Connect, etcètera, vull dir, es genera molt de negoci en el sector. El sector... Mira, el cicloturisme, últimes les publicades a nivell europeu, són 44.000 milions d'euros que genera el cicloturisme. Més de 2.000 milions de viatges de cicloturisme per tota Europa. Llavors, un event com aquest que acull, sembla que estem parlant, 8.000 persones només en les proves, entre les diferents proves, més acompanyants. Sóc participants en les proves. Tots els 500 marques, totes les persones que us estan, estem parlant de centenars, milers de pernoctacions, que calcula un preu mig, ja agafa qualsevol portal i mira preu mig allotjament a Girona, aquestes dates i és molt simple. No m'atreveixo a fer-ho, eh? És molt simple i això és només impacte amb allotjament, serveis secundaris... O sigui, evidentment, tot aquest tipus d'esaveniments, només l'avenia en sí ja genera un impacte directe a la ciutat que l'acull. Tu creus que Girona, a la Costa Brava, encara té marge de maniobra o de creixement respecte al cicloturisme, després del que vau poder veure ahir? Però moltíssim. I quan hi ha marge, no és que sigui amb un creixement quantitatiu, sinó que el cicloturisme el bo que té és que viatja fora del que coneixem la temporada estacional de la temporada turística estival-vacacional. Llavors, en mesos on el clima és benigne és on el cicloturisme guanya pes. Llavors, tenim un rerepaís, una costa que els mesos de febrer a maig i d'octubre a novembre necessita un dinamisme. Llavors, el cicloturisme, en aquest sentit, és un dels productes o segments de mercat que permet això. A més, d'una forma de conèixer el territori sense molestar. És mobilitat, com es diu ara, lleugera, mobilitat sostenible. O sigui, en aquest sentit, des dels particulars, els grups organitzats, els esdeveniments, tots tenen, jo crec, un recorregut importantíssim encara. Això respecte al que vam comentar ahir, però és que avui també tenim jornada, en aquest cas fraccionada, meitat i meitat. Al llarg d'aquest matí, en teniu una que es titula El sector opina. De què es tracta? O sigui, ahir parlem de cicloturisme, avui parlem d'indústria, d'educació a totes les marques i empreses del sector. Llavors, per una banda, hi ha unes sessions on es baròmetres, dades, les xifres de ventes del sector i una altra és quin és el pols actual. Volem sentir els experts, els que estan al peu del canó, les botigues, les marques dels distribuidors que opinin, eh? Doncs com està afectant l'actualitat econòmica, la incertesa política mundial, totes aquestes tendències que estem veient, que els darrers anys estan impactant directament al sector. Això ens servirà per fer el tancament aquesta tarda, eh? Si no m'equivoco, també amb un networking directe a partir de les 6 de la tarda, però vaja, jornada ininterrompuda, pràcticament, avui, de la indústria. Sí, el que deia, Connect vol connectar. Llavors, hi ha una part física, el Connect què vol? Un programa de conferències, que és l'excusa, eh?, perquè la gent es retrobi. I aquí posem uns espais, com deies, de Coffee Breaks, perquè la gent aquesta es desvirtualitzi, a través de l'aplicació que tenim al festival, doncs tothom es pot trobar de forma virtual, agendar-se, veure qui és el perfil, si tinguin interès, llavors busquem aquests punts de contacte, perquè la gent després es desvirtualitzi amb un cafè a la mà, amb un got d'aigua, i puguin dir, ei, ets tu, sí, doncs comencem a parlar, perquè crec que tenim alguna sinergia en comú a desenvolupar. Fa una estona, l'Albert ha passat per aquí i hem pogut parlar amb ell, deia que ja estava com veient de reull la desena edició d'aquesta Cioter de l'any que ve, en aquest sentit, des del punt de vista de Conec, no sé si també anirà una miqueta enfocada per aquest sentit, no sé si tens alguna idea, o tu ets més de, bueno, tanquem primer aquesta edició i ja volem què fem. Per descomptat, primer tanquem aquesta edició, però tot indica veient la bona acollida que va tenir la segona edició del Conec Turisme d'ahir, és molt rellevant que un event d'aquestes característiques agrupi més de 100 persones un matí i jo crec que té molt de sentit continuar desenvolupant un espai B2B com el Conec. Escolta'm una cosa, tan atrafegat que deus anar, no sé si tindràs algun estonet almenys per passejar una miqueta per la fira o ja ho veus amb uns diferents. Molta estona, és part importantíssima de la nostra feina aquí. Val. Doncs re, Mauri, moltíssimes gràcies, et deixem tranquil, t'ho dic aviam si t'han deixat algun cafetó o algun croissant. No, jo l'hauré de servir, m'estan esforçat. L'hauràs de servir, m'acabes? Ah, doncs, escolta, queda't aquí amb nosaltres i qualsevol cosa et firmem en justificant. Mauri, moltíssimes gràcies per tot. A vosaltres, bon dia. M'estan esforçat. M'estan esforçat. M'estan esforçat. M'estan esforçat. Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Fins demà! Parlar amb algun professional, aviam què ens explica. Marc Sabrià, de Cobaic, bon dia i bona hora. Hola, bon dia, què tal? Et tindré una estoneta aquí, o sigui, seu, posa't còmode. No hi ha cap problema, encantat de ser aquí amb tu. Mira, i precisament sobre ser aquí, entenc que, vaja, qualsevol marca de bicicletes, fins i tot si és d'aquí de Girona, vol estar aquí a la ciutat. Per descomptat, nosaltres estem aquí, hem estat aquí, primer perquè som de Girona, nosaltres les bicis les venem a tot Espanya i a tot Europa, però tenim botiga i Girona, per tant, estarem aquí. Abans d'entrar en matèria, vull dir, esperàveu, per exemple, tu des del sector, l'efervescència que ha tingut el món de la bicicleta, diguen-li de la pandèmia cap aquí, perquè us ha una referència. Nosaltres intuïem el que passaria, perquè la principal fira és Eurobike, que està a Alemanya, aleshores allà ja s'intuïa el que passaria, i ja ho anàvem veient, nosaltres fem elèctrica i prou, i hem anat veient cada any que anàvem allà com creixia la quantitat de bicicletes elèctriques en detriment de les mecàniques. Per tant, és a banda de la indústria de la bicicleta de carretera, que aquí a Girona és el sumum, i això es coneix per tot el món, però tota l'urbana i tota la trekking, que és el que nosaltres anem fent, això ja ho anàvem veient. És a dir, molta gent gran, o que s'ha anat fent gran, i deixa la bicicleta mecànica i agafa l'elèctrica, això ja ho vèiem. Ara sí, entrant a Ecobike, especialistes, o principalment treballant en bicicleta elèctrica, el que dèiem, però també, sobretot, molta mobilitat urbana. Molta, molta, molta. Nosaltres ja fa, si parlem en termes de Girona, ja estem veient des de fa un any o dos que molta gent, ja no dic de Girona capital, que també, sinó a tots els pobles de l'entorn, no ho sé, Fornens, o a Sant Gregori, Bascanó, fins i tot Serrar, o Bordils, que ara estan fent el carril 19, molta gent agafa la bici per entrar a Girona. És a dir, ja no és la bicicleta per anar a fer el vol el dimenge, sinó que és el vehicle per entrar dia a dia a la ciutat. I ara, amb les zones de baixes emissions, que es van implantar ara fa molt poc, el 15, em sembla, tot això realment ha esportat, i la gent se'n dona compte que la manera més còmode de moure't per Girona, sens dubte, o per qualsevol ciutat, és amb bicicleta elèctrica. D'on fer el que acabes de dir? Perquè m'he menjat 24 minuts caminant des de la Renfe d'aquí de Girona per arribar aquí aquest matí. Amb una bici elèctrica t'hi plantes aquí pràcticament en 5 minuts fins a la cuina. M'ha agradat molt una cosa que m'has dit, i és que intenteu posar-li les coses fàcils a la gent, t'ho dic perquè són bicicletes que serveixen per pujar, no per baixar. Exactament, és a dir, hi ha perfils de bicicleta on són gent que li agrada més fer baixades, baixades bèsties, més professionals, més tècniques. En el nostre cas, ho fem al revés. Nosaltres treballem bicicletes urbanes, bicicletes trekings, no tenen barra, moltes, són motors molt potents, bateries molt grans, vol dir que qualsevol persona et pot pujar, el que dèiem, si parlem de Girona et pot pujar, l'espujar de les pedreres, però sense cap problema, i si vol anar als Jans i als Orrec a Corba, igual, és a dir, tenim motors molt potents que s'acompanyen de bateries també molt potents. Jo crec que el sector ha fet una cosa molt i molt ben feta els últims anys, i és que fins fa quatre dies, no ens enganyem, vull dir, el públic general, quan veia dues rodes i un quadre, deia, mira, és una bicicleta. Quan ara realment, jo crec, i sobretot parlant amb tu també, es veu que s'ha sectoritzat fins al màxim exponent el que vol dir el sector, i sobretot també les bicicletes per a cada uix. Certo, això és cert. És a dir, el que dèiem una mica ara, és a dir, hi ha les bicicletes tècniques i les bicicletes, diguéssim, doncs, les més mèdies. I dintre de tota la resta de gent que som nosaltres, els usuaris del dia a dia, cadascú té unes necessitats especials. És a dir, per exemple, hi ha una bicicleta de passeig, doncs pura i dura, que et serveix per a la ciutat, et serveix, doncs, no sé si tens un apartament de platja d'Aro, o Palamós, per moure't per allà, però, clar, si tu vius en una ciutat o un poble que té unes pujades importants, aquesta no et serveix. Necessites un altre model de bicicleta. I si fas rutes, doncs exactament el mateix, un altre model, també, de bicicleta. És a dir, sí, es va sectoritzant i jo te diria que la gent també està aprenent que, com deies tu, no és una bicicleta, sinó que, ostres, són diferents bicicletes. Per exemple, quan entren a la botiga aquí a Girona, jo sempre ho dic, la primera vegada que entren allà, s'emborratxen de bicicletes. Quina cop que és? Vés a una bici, quin agafo? Aleshores, has d'encarar una mica les necessitats que té. Ara fa una estona hem parlat amb el Mauri, d'aquí de la Cioter Connect, ahir, si no m'equivoco, es va parlar de cicloturisme. Entenc que rondàveu per aquí, vosaltres també. Nosaltres també estàvem per aquí. És una altra categoria, la del cicloturisme, que, a més a més, ara hi entren empreses, també, que són fabricants de pàrquings, de bicicletes, i que ara estan entrant a pobles o entrant a negocis, com hotels, on hi ha el pàrquing, més la bicicleta. I aquí tot va connectat a través d'apps i a través de telemetries. és tot una altra història. Inclús, a banda d'això, tot això es desplaça també a la zona professional, les empreses. Nosaltres estem servint flotes empreses, que en lloc d'agafar una flota de motos o de cotxes, com tenia abans, agafen bicicletes elèctriques, corporativitzades, totes traquejades i pujades a uns sistemes, la flota pels treballadors. Te m'has avançat, perquè et volia preguntar per això, t'ho dic perquè m'ha petat el cap, quan he entrat a la vostra web he vist el tema de les flotes corporatives, clar, nosaltres estàvem acostumats a que això fos per tema d'automòbils, fins i tot de motocicletes, però no de bicicletes, i això em sembla que també és una mentalitat molt potser de països del nord d'Europa, no? Vull dir, en ve el cap, per exemple, a Països Baixos. Doncs això ja el tenim aquí, és a dir, ja estem treballant, començareu a veure tots, home, tant de bo fossin nostres totes, però moltes flotes de bicicletes elèctriques que estan voltant i que pertanyen a l'empresa, o sigui, l'empresa tindrà la bicicleta privada del treballador per anar a l'empresa i després una flota de bicicletes per la feina que hagi de fer per l'empresa en qüestió. A més, et volia preguntar sobre, per exemple, temes d'expansió, temes de futur, és a dir, la meva pregunta és, sí que s'està parlant moltíssim que hi ha un marge de creixement, per exemple, en l'àmbit qualitatiu. La pregunta és, el quantitatiu hem arribat al límit o encara hi ha marge per més? I cabem tots? A veure, sí que cabem tots, perquè el creixement de la bicicleta serà molt gran. Evidentment, hi haurà un punt on, doncs sí, companyies es compraran a les altres i quedaran menys marques. Això és veritat. És així, és probablement hi ha espai per creixer, jo trobo que hi ha molt d'espai, perquè si tu mires aquí la quantitat de gent que hi ha, molta té bicicleta, inclús poden tindre dues bicicletes, o hi ha famílies, esclar, una família té un cotxe, a partir d'ara una família tindrà potser un cotxe, retindrà la bicicleta el pare, la mare i els nanos, és a dir, tothom una bici. Ara, podem fer un petit exercici, fem veure que no ens està escoltant ningú, amb el Marc. Es genera tant negoci com sembla aquí en aquest tipus de fires? Perquè la gent a vegades té la imatge aquesta, de si és una fira, anem a passejar i aviam si trobem alguna samarreta tècnica barata, però entre professionals realment hi ha aquest tipus de reunions de cúpules i tant de moviment? En el nostre cas, el B2B, que seria la fira professional, sí que hi és, sí que et venen a veure botigues, bàsicament, també és veritat que hi ha fabricants de, no sé, de motors o de complements que quan tu estàs aquí et venen a veure i et diuen ostres, escolta'm, per què no agafeu el nostre motor en lloc d'un altre o les nostres bateries en lloc d'unes altres? Sí, sí, sí que n'hi ha, sí que n'hi ha. I bastant, sí que n'hi ha. Què passa que la feina no es fa aquí, és a dir, qui es fa contacte llavors és més endavant que es fa la feina, però sí. Mira, ho sé, perquè després t'explicaré una anècdota quan tanquem Barraca. Més enllà de tot això, per exemple, i això també em pica moltíssim la curiositat, o sigui, aquí veiem obres faraòniques d'estants. Vosaltres, a l'hora de plantejar un stand d'aquest tipus, vull dir, com ho feu a l'hora d'intentar traure també una miqueta la mirada de la gent? A veure, nosaltres som més humils que aquests macro-stands, eh? Sí, però igualment, vull dir, tu en el teu de allò has de dir, bueno, va, com ho fem? Mira, per nosaltres, aquí a Girona en concret, aquesta fira ens va superbé, perquè juguem a casa. Aleshores, el que fem nosaltres, tenim la carpa verda d'Ecovai, que ja l'heu vist, i tenim moltes bicicletes allà fora, tant d'expo com de demo. És a dir, aquí la gent pot venir i provar la bicicleta, no s'hi va a la vina més. Mira, aquesta bicicleta té aquestes característiques, li aniria bé, el que sí, i el que fem els comercials que venem, sinó que agafi i ho provi. I aquí, per mi, està el gran què. Ho pots provar. Amb una gent de tan i tan i tan i tan atapeïda que pots tenir ara mateix en aquests tres dies, encara tens temps de donar un vol amb mirada d'aficionat, d'amant de la bicicleta? Això realment, t'haig de dir, que és complicat. Jo no veig la fira. Veig els estants que tinc al cantó i algun altre que he quedat i si pel camí m'encanto, doncs vale. Però jo no. Jo no. Bueno, escolta, almenys t'ho posarem fàcil. Deixarem ara un marge de maniobra perquè puguis anar-hi. Moltes gràcies. Moltíssimes gràcies per aquesta estoneta i que vagi molt i molt bé amb Ecobike. Moltes gràcies. I si em deixes, escolta'm, pels teus oients, sou més que benvinguts a Ecobike. Quan vulgueu, veniu a veure i a provar les bicicletes. Ara és quan ve i dius, teniu tots un 10% de descompte els que veniu... Home, això, fit, fit. Marc, moltíssimes gràcies. Merci. Et despertes amb un bon cafè? El primer te'l posem nosaltres. El primer cafè comença el dia amb el repàs de tota l'actualitat a Girona FM. Pau Villafanyer, Arnau Vila i Saïd Esvai et posen el primer cafè del dia amb tota la informació que necessites per encarar la jornada. Engeguem el dia a Girona FM amb el resum de l'actualitat i el que ens espera. Cada dia, de dilluns a divendres a les 9 en punt del matí. Vas trobar la porta oberta i vas entrar. Vas saber-me abraçar vas guarir-me m'enlloarnaven els reflexos dels tirants. T'ensenyaré a mirar i vaig reviure. Vas omplir tot el meu cos d'un tel estrany. Vas saber-me estimar vas llegir-me res va ser més oportú que el teu rescat. Sentir-me cuidat també per dintre. Vaig veure de tu i ara visc eternament venen amb mi totes les coses que no t'he dit. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Vas portar-me a un bosc de pins davant del mar vas saber-me tocar va ser brisa ara esclata la ginesta al meu terrat t'ensenyaré a volar i seràs lliure Vaig veure de tu i ara visc eternament venen amb mi totes les coses que no t'he dit. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Una orquestra que no t'he dit. Una orquestra de flors i trompetes un seguici amb tabals i sonalls amb vestits de colors i disfresses cercavila de nans i gegants. Vas trobar la porta oberta i vas entrar vas saber-me abraçar vas guarir-me i ja passem cinc minuts per sobre del punt de dos quarts de 12 del matí seguim en directe des de la Cioter Europe des del pavelló de Fontajau estem a fora no patiu que a part fa bon dia ens han posat una carpa i tot Arnau Vila t'hem portat fins i tot un cafè amb llet què més vols? A tots l'han tingut aquest cafè amb llet Sí, vols dir? Sí, sí Bueno, sí les coses com són Ja, t'ho asseguro jo que sí Patrocinat per Girona FM en qualsevol cas Nosaltres volem seguir fent el repàs aquí des de la Cioter hem parlat ja per exemple del Connect de com es genera negoci en aquest tipus de fires hem parlat també per exemple del que hem de fer amb el marc d'Ecobike ens ha comentat també una miqueta la jugada de com és portar una marca gironina aquí jugant a casa doncs avui parlem probablement de la part més humana o solidària del món de la bicicleta ho fem amb Romà Boule de Ciclistes Sense Fronteres que també tenen estant aquí a la Cioter i que aquí ja aprofito per donar la benvinguda bon dia i bona hora bon dia gràcies per la invitació només faltaria això és casa teva si és que hi ha casa d'algú que diria el Cisa jo la meva pregunta la primera és molt ràpida i és Ciclistes Sense Fronteres qui sou i què feu? Ciclistes Sense Fronteres és un moviment que neix avui aquí a la Fira de la Cioter que és l'equip de ciclistes solidaris més gran del món aquesta és la nostra finalitat fer una comunitat de ciclistes solidaris per ajudar en el nostre projecte que tenim a Senegal que és Bicicletes per l'Educació és a dir muntem un equip nosaltres aquí per buscar recursos i bicicletes entenc que també no només recursos econòmics Bicicletes Sense Fronteres fa 10 anys que funciona hem entregat més de 2.000 bicicletes al Senegal i la nostra experiència a Senegal és que el dia que vam començar a tenir èxit va ser quan vam poder fer la nostra pròpia bicicleta i tots els alumnes porten la mateixa bicicleta els mecànics coneixen només una bicicleta és un tema d'eficàcia economia d'escala i eficàcia llavors això és el que el que fem per això tenim la nostra pròpia bicicleta i el que busquem són fons per finançar bicicletes per entregar més bicicletes al Senegal has dit que porteu més de 10 anys treballant en aquest projecte t'anava a dir heu viscut segurament l'etapa d'efervescència del sector de la bicicleta de la mà del projecte sí és un sí amb matisos sí sí l'hem viscut i ja està l'hem viscut i prou és com està hipodoler no no hi ha un abans i un després perquè el boom ciclista s'hagi apoderat de la societat o hagi entrat de la societat sinó que la qualitat del projecte fa que empreses et vegin com treballes sinó no és tant el de fora sinó com hem pogut nosaltres evolucionar i llavors han aparegut aquests donants però fins ara amb bicicletes sense fronteres treballàvem només amb empreses diputacions ajuntaments i ara anem a les persones anem al ciclista per tant t'ho diré l'any que ve l'any que ve ja ho veurem com ha anat però vaja jo també vull entendre que al final en un sector on et promocionen per exemple salut sostenibilitat jo entenc que també el tipus de gent que pot ser usuària d'aquest tipus d'ONGs treballen d'aquesta manera o sigui estan més enfocats aquí anem al ciclista anem al ciclista fins ara no anàvem al ciclista parlàvem de bicicletes i a bicicletes li podria agradar una empresa que es dedica al transport etcètera però no anàvem i ens preocupàvem de les nostres persones a Senegal no miràvem a les persones humanes europees i ara és quan hem fet aquest equip ciclista perquè mirem en el en el nostre col·lega que s'apunti al nostre al nostre club clar és curiós perquè vosaltres no veniu a aquesta fira des del punt de vista de buscar negoci sinó que al final és que se us vegi i se us conegui sí sí tot és un negoci per això nosaltres hem de vendre el nostre producte evidentment però dic que no hi ha una finalitat comercial darrere no venem res clar sinó que vosaltres realment el que busqueu és difondre el vostre missatge i el vostre projecte sí aquesta és la nostra intenció que tu que ets comunicador és la cosa més difícil si nosaltres podem fer grans coses però si no comuniquem bé o no certem bé en com estem comunicant allò que volem comunicar és molt difícil arribar i de moment aquí és un aparador perquè la gent ens vegi i que llavors durant l'any ens vegin per altres canals si haguessis de demanar un desig per aquesta Cioter quin seria? mira la nostra fantasia seria fer 50 socis que no coneguem val dels que coneguem que ens ja hi comptem no? però 50 socis que no coneguéssim seria un superèxit eh és cert que ja tenim una delegació a França una oficina de Ciclistas en Frontier val que també es dedicarà a buscar socis i però sí sí sortir de la Cioter diumenge amb 50 seria un superèxit super i projectes a llarg termini o objectius més ben dit a llarg termini que pugueu tenir des de ciclistes sense punteres seria seguir consolidant el projecte per exemple sí nosaltres com funciona el projecte Senegal ja està està l'èxit està el nou nou sobre deu llavors millorar-ho sí es pot millorar avui podeu passar per l'estant estem a la Green Zone la G23F us recordeu 23F és fàcil de recordar Green Zone G23F sí presentem la nova viva bike la nostra bici està pensada per Senegal no va amb cadena va amb corretja no va amb reis normals porta unes llantes de magnesi porta un serient antidesruptible quadro unisex alumini i sobretot el que volem dir és que la gent que es faci sòcia podrà rebre una part d'aquesta bicicleta totes les bicicletes a Senegal van matriculades van matriculades perquè tenim les estadístiques de quants quilòmetres fa aquella bici quantes avaries té per poder saber la traceabilitat d'aquella bicicleta doncs cada persona que vingui es faci sòcia els donarem una matrícula com les bicicletes que porten al Senegal que és un record molt bonic Romà Goulet de Ciclistes Sense Fronteres moltíssimes gràcies i em sembla que mai ho diré tan sincerament però tan de bo que us vagi molt i molt bé gràcies a vosaltres gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Gràcies a vosaltres Et despertes amb un bon cafè? El primer te'l posem nosaltres El primer cafè comença el dia amb el repàs de tota l'actualitat a Girona FM Pau Villafanyer, Arnau Vila i Saïd Esvall et posen el primer cafè del dia amb tota la informació que necessites per encarar la jornada. Engeguem el dia a Girona FM amb el resum de l'actualitat i el que ens espera. Cada dia, de dilluns a divendres, a les 9 en punt del matí. Estratègies, jugades, novetats i curiositats del joc de taula per excel·lència. Una mirada gironina per a tots els amants dels escacs a la ràdio de la ciutat. Girona FM La teva ràdio La Gironina Tota la realitat esportiva a Girona en joc. Pau Villafanyer i Josep Coll fan el repàs a tota la informació i actualitat de l'esport gironí. Cada dilluns a les 3 de la tarda i a les 9 del vespre, Girona en joc. Futbol, bàsquet i totes les disciplines esportives amb una mirada propera i de ciutat. Girona FM La teva ràdio La Gironina I nosaltres ja encarem la recta final d'aquest matinal de ràdio des de la novena edició de la Cioter Europe, des d'aquí des del pavelló de Fontajau de Girona. Com que tampoc volem molestar gaire la gent, Arnau Vila, t'ho dic per què? Portem tot el matí donant pel sac aquí de Telenou. Però aquest ambient està bé, eh? Envoltats de bicicletes, escolta'm. Sí, home, però estem aquí al mig com el dijous, la gent vol passar també. Hi ha professionals que els estem enredant perquè vinguin aquí unes conetes amb nosaltres i els hem de deixar fer perquè la gent ha vingut a la fira, no ha vingut pas aquí a xerrar ràdio. però vaja, vull dir, hem parlat amb professionals del sector, hem parlat amb ONGs, hem parlat també amb organitzadors, hem parlat amb marques gironines i també, com no podia ser d'altra manera que aquest matí nosaltres ho reclamàvem, hem de parlar de nutrició. sigui esportiva o sigui semiprofessional, no ho sé, això ja ho acabarem de definir-hi de casa amb el Cesc de Bode, que ell és manager, això vol dir bàsicament que és probablement la persona que més mana de la marca Finisher. Bon dia i bona hora, Cesc. Hola, bon dia. I gràcies per ser-hi, t'ho dic perquè, vaja, amb tot el tornado que teniu a la mateixa feina, em sembla que rascar 10 minuts és una mica complicat, també, en aquesta ciòter. Bueno, encantats, eh? Nosaltres sempre estem oberts a atendre, a compartir tot el que vulgueu sàpiga de la marca, així que molt contents. Més enllà que sou patrocinadors, també, d'aquesta edició, vaja, CEO de Euro, em sembla que és com aquella data al calendari que ningú es vol perdre del sector. Sí, home, jo crec que és la fila més important, no només a nivell nacional, sinó a nivell europeu, un referent. En el nostre cas, també som una empresa nacional, que estem a Terrassa, i, per tant, siguin un esdeveniment que es fa al territori tan important, doncs crec que hi hem d'estar, no? I aquest és el quart any que aquí som presents, i molt contents. T'anava a dir, a més, vosaltres sou un perfil d'empresa, vull dir, que no feu, en tema, eh, frens de bicicleta, no feu rodes, vosaltres us en encarregueu de la nutrició dels ciclistes. Sí, així és, i nosaltres, a més a més, tenim una característica diferencial, no?, i és que avenem el producte només a través de les farmàcies, perquè som una empresa farmacèutica, i, bueno, és una mica la nostra estratègia, i aprofitem aquest tipus d'esdeveniments, doncs també per estar més a prop del públic final, de poder ensenyar els productes, però també vendre'ls, no?, i una miqueta el que busquem és aprofitar aquest espai, no?, perquè el producte estigui a prop del ciclista i de qualsevol persona que es passi per aquí. Anem per parts. Aquí, com a professionals, és veritat que genera tant i tant negoci com sembla? Bé, depèn de l'objectiu de cada empresa, no? Jo crec que quan tu vens a una fira o a un festival, tens els teus objectius com a empresa. Hi ha algunes que volen donar-se a conèixer, perquè són empreses noves, altres que estan més consolidades, busquen aquesta oportunitat per fer contactes, per fer reunions... Nosaltres fem una miqueta de tot. Aprofitem aquests dies per també la part de venda, evidentment, que aquí és important, però també per donar-nos a conèixer gent que no ens coneix, com et deia, a vegades li costa trobar-nos perquè estem només a la farmàcia, fer reunions amb gent del sector que tenim pendents, doncs aprofitem el nostre estant per reunir-nos. Per tant, el nostre objectiu és, qualitatiu, però també quantitatiu, una miqueta de tot. Jo t'he de dir una cosa, i és que els ciclistes, normalment, vull dir, és un target que jo crec que s'hauria de redefinir a nivell de concepte. És a dir, t'ho dic perquè a qui li agrada la bicicleta li agrada molt. I normalment, això soltendir cap a, no sé si la paraula seria una semiprofessionalització, sense cap mena d'intenció de competir. És a dir, una persona que li agrada la bici, ostres, es planifica molt bé els seus entrenaments, fins i tot es converteix en un estil de vida. Entenc que al final, vull dir, vosaltres també sou o formeu part d'aquest pilar fonamental. Que vaja, que no aneu només amb els ciclistes de la Vuelta, per entendre'ns, vull dir, que entrem al gran públic. Sí, sí, totalment. Nosaltres sempre hem definit Finisher com una marca transversal, una marca que s'ofereix a tot tipus d'esportistes, tant amateurs com professionals. Evidentment, molta gent ens coneix perquè estem a la Vuelta a Espanya o a la Volta a Catalunya, però també estem en moltes carreres cicloturistes, des d'una Mossara, una Ciclo Brava aquest diumenge, una Titan Desert, ens adapten a tots els públics. Llavors, al final, el nostre objectiu és que el producte se li doni el valor que té, perquè un bon complement també hi ha diferents tipus, igual que, com dius tu, un semiprofessional valora una bici o els components de més o menys qualitat, aquí estem amb el mateix. Nosaltres intentem explicar i que la gent entengui el valor també de la suplementació. La gent cada vegada s'hi fixa més? Sí, s'hi fixa més, també hi ha més oferta, també hi ha més fons on tenir informació, sobretot a internet, a xarxes socials, però intentem que al final la gent pugui valorar una fórmula, pugui valorar un ingredient, la seva qualitat, la seva formulació, que estigui dins també de la normativa de no doping, per exemple, una sèrie de factors que fan que el producte tinguin més o menys valor i en el nostre cas intentem transmetre això. Heu anat de la mà una miqueta amb l'efervescència que ha viscut el sector per marcar una referència que em sembla que hi ha bastant de quòrum des de la pandèmia? Bé, potser en alguns esports sí. Nosaltres vam sortir al mercat abans, vam sortir al mercat a final de 2016, amb l'objectiu una mica aquest, d'oferir una marca de qualitat, una marca farmacèutica, adaptar a diferents tipus d'esports, però entre ells el ciclisme, doncs el running, trial, low trail, tot i que venem a tot tipus d'esport, sí que és veritat que a partir del 2021 hi ha hagut un repunt important, que és evident, en el cas del ciclisme ha vingut acompanyat, nosaltres també tenim un equip ciclista patrocinat des del 2020, i entre una cosa i una altra sí que hem tingut una penetració més en el mercat del ciclisme, llavors sí que hi ha hagut un creixement. Reptes que pugui tenir la marca de cara al futur, almenys en el sector ciclista? Bé, doncs intentar arribar al màxim de ciclistes possibles, com dèiem abans ja hi ha molta oferta, hi ha moltes marques i el que volem és que al màxim de ciclistes possibles provin la marca, que els hi pugui agradar, que els hi pugui encaixar i que la puguin facilitar en el seu dia a dia. Ja per últim, en tres dies que et toca rondar per aquí, donar voltes, no sé si també tens aquell petit moment com per agafar i veure la fira amb ulls de visitant i no de manager de... Doncs és complicat, i mira que tinc amics del sector que estan amb altres estants i, ostres, passa't, passa't i cada any ho intento, però t'haig de reconèixer que és complicat. El que intento és al matí quan arribo amb un cafè intentar fer una volta i saludar també a gent del sector que ens coneixem, però fer-ho com s'hauria de fer em costa molt, és complicat. Apa, és que és això que dius, és que clar, aquí si aneu repetint any rere any, vull dir, deveu conèixer-vos la meitat. Sí, i a més a més també coincidim amb altres coses al dia a dia o amb altres sectors, amb altres fires i tenim bona relació, però és una fira molt gran, heu vist els metres que té això i costa, a vegades poder canviar el xip d'estar treballant a disfrutar-ho, però ara sí, aquest any ho aconsegueixo. Girona és l'escenari ideal per això? Jo crec que sí, jo crec que sí. La veritat que és una ciutat ciclista ja considerada amb els seus avantatges i inconvenients, perquè crec que hi ha molt debat ara mateix, però jo crec que conec Girona, és una ciutat preciosa, que té un entorn per entrenar molt bo i a més a més té aquest espai, aquí a Fontes Jau que pots muntar una fira així i no a tot arreu ho pots fer, per tant jo crec que encaixa perfectament fer Cioter aquí. Cesc, t'he promès que no t'enredaríem gaire estona i em sembla que ja si ho deixem aquí compleixo. Cesc Debo, de manager de Finisher, moltíssimes gràcies i escolta, que vagi molt i molt bé aquesta fira. Gràcies a vosaltres. Gràcies a vosaltres. Cruecs, Gràcies a vosaltres. Gràcies a vosaltres. de Berlín i navegant amb els vikings, empunyant l'antorxa com si fóssim Brian Clyde o un parell de samurais no ens farem enrere mai Fidels al repte amb tu no hi ha dues nits iguals no hi ha dubtes ni temors no hi ha principis ni finals Invencibles Invencibles Invencibles Invencibles Junts anem més lluny Jo i tu som intrèpids navegants a la conquesta dels set mars pioners i agosarats hàbits d'aventures com ni l'Amstrong o James Cook el desig d'anar més lluny cap a mons desconeguts i els seus misteris junts no hi ha dues nits iguals no hi ha dubtes ni temors no hi ha principis ni finals Invencibles Invencibles Invencibles Invencibles Invencibles Junts anem més lluny Invencibles Invencibles Invencibles Invencibles Invencibles Amb tu me'n vaig, allà on em porti el vent, l'un al costat de l'altre som més forts i més valents. Amb tu me'n vaig, i escapem d'aquest present, que ha perdut tota la innocència i la il·lusió de quan som nens. Amb tu me'n vaig, allà on em porti el vent, l'un al costat de l'altre som més forts i més valents. Amb tu me'n vaig, i escapem d'aquest present, que ha perdut tota la innocència i la il·lusió de quan som nens. Amb tu me'n vaig. I encara hem recte final d'aquest matinal de ràdio des de la Ciòter, la seva novena edició, que la tindrem al llarg d'avui divendres, també demà dissabte, i si encara no he tingut temps per fer-ho, també diumenge. Això des del pavelló municipal de Girona, aquí a Fontejau, hem parlat amb professionals del sector, hem parlat amb organitzadors, que també ens han parlat sobre les entranyes d'aquesta fira. Hem parlat amb ONGs, també hem parlat de nutrició, només faltaria. I vaja, hem de fer el contrapunt institucional, com no podia ser d'altra manera, per tancar aquest matinal de ràdio. Gent Magell, vicealcaldessa de Girona, bon dia i bona hora. Bon dia i bona hora. Em sembla que aquesta Ciòter te la coneixes bastant bé. Sí, bé perquè la Ciòter avui vegi la llum, no?, i per tant es pugui inaugurar, i per tant teníem tota aquesta presència, s'ha de treballar molts mesos abans, i per tant sempre s'ha de planificar amb temps i col·laborar, doncs, perquè això sigui possible, que crec que és molt bo per la ciutat. És el que t'anava a dir, em sembla que hi ha bastant de quòrum en què Girona és el millor escenari per aquest tipus d'escenari. Bé, hi havia declaracions en el dia de Girona, no?, del director de la Ciòter, que deia que havia tingut ofertes importants, i a més a més hi ha hagut moviments també amb altres ciutats europees, i per tant que a Girona puguem reforçar això a la Ciòter, i a més a més vam crear aquest hub d'innovació de Girona Salut i Ciclisme, i per tant hem intentat, doncs, tot el sector salut, amb el sector, amb la marca Ciòter, doncs, que estan treballant, que ara el Xavi Aldeguiu va anar a presentar a Polònia amb un congrés internacional d'economia, i que ens ho van premiar, doncs bé, jo crec que estem a la bona línia, més enllà d'un esdeveniment esportiu, intentar també treballar-ho a nivell de, amb la salut, el campus de salut, i també intentar treballar-ho a nivell econòmic, no?, d'enfortir, doncs, tot aquest sector econòmic de la ciutat. Més enllà de la magnitud d'aquesta fira, més enllà de totes aquestes marques que segurament coneixem des de petits, moltíssimes marques gironines, també, de l'ecosistema empresarial gironí, vull dir, presents en aquesta fira perquè precisament juguen a casa. Efectivament, un dels motius per crear aquest hub d'innovació és que hi ha totes les marques de bicicletes gironines, les marques també de roba, amb un ecosistema per posar-les en ordre i, per tant, des de l'Ajuntament poder impulsar aquesta col·laboració entre totes, doncs, perquè és un sector, doncs, que també hi ha innovació, que hi ha talent, que està relacionat amb la socialitat, i, per tant, el que a nosaltres ens pertocava era posar aquest punt d'ordre, aquest ecosistema, i, per tant, estem molt orgullosos que totes aquestes marques siguin aquí i que puguin competir amb les que fa tants anys que coneixem. Abans ens comentaven que tothom vol ser-hi en aquesta fira, que, vaja, que ja comencem a quedar-nos sense lloc, nosaltres també hem hagut de venir a reservar el dia abans, aviam si... Sí, això també ho estem treballant, això també ho estem treballant. Sí? No sé si hi ha una ampliació d'espais... Sí, és possible, mica en mica. Sí? Sí. T'ho dic perquè coincidim l'any que ve, que és el 10 aniversari, que sempre és maca, l'ofemèrica. Exacte, veurem a poc a poc, hem de treballar, ells també hem de saber, doncs, en funció de quines marques volen venir, perquè ells també treballen molt de temps, i estem treballant alguna opció perquè això sigui possible. Una de les temàtiques que han, vaja, marcat més la fira, potser no tan cara a la galeria, però sí en el connect que van tenir ahir entre professionals, era el de cicloturisme. Hi ha marge de maniobra? Hi ha marge de creixement encara a nivell qualitatiu o quantitatiu del cicloturisme a Girona? I qui diu Girona és el seu entorn més immediat. Jo crec que no ens hem de... no hem de parlar tant de si creix o no creix, sinó que hem de parlar sempre de la qualitat. Aquí a Girona hem tingut la sort, doncs, que hi ha hagut un sector, doncs, del ciclisme, que quan es parla també de botigues tancades, doncs, si no hi haguessin aquestes botigues de ciclisme, doncs, no sé què hi hauria, i també es va, hi ha un punt també d'equilibri, és a dir, hi ha un creixement però després ja hi ha un estancament, no?, doncs perquè la pròpia demanda també ho comporta, no? Per tant, jo crec que és un sector molt potent, que hi ha moltes ciutats que intenten venir aquí a pescar per endur-se això també, i per tant, que hem de buscar els equilibris, però clar, és que també Catalunya i Girona també ha tingut molta tradició ciclista tota la vida, i de fet, avui passejats per aquí hi haurà, estarà ple de gironins i gironines, perquè el gironí, hi ha molt gironí, doncs, que practica l'esport de la bicicleta, i nosaltres la volta catalana, no?, el Tour, la volta d'Espanya, doncs, bueno, hi ha afició, i per tant, tampoc no passa res que sigui, diguem-ne, fals, en el sentit que estigui com, no?, provocat, sinó que hi ha una, també hi ha una estima per part de molts gironins, que hem de buscar aquest equilibri, que ja ho hem fet, i que crec que s'ha notat i que la gent ho reconeix, doncs això també és feina nostra i ho hem fet. Espero no matar-te gaire amb aquesta pregunta, però quin impacte econòmic pot tenir una ciòdra d'aquestes dimensions i d'aquestes característiques? Bé, això dels impactes econòmics queda molt bé dir-ho, jo intento ser rigorosa i no m'agrada enganyar, però bé, els estudis diuen en entorn d'uns 5 milions d'euros. 10 milions. Que és això, després, quan s'acaba el Ciòter es fa una valoració. Jo tampoc no ho puc comptar-ho directament, però sí que l'impacte, doncs, home, de tota aquesta gent que està aquí, de tota aquesta gent que ve, de també la part econòmica de la ciutat, doncs, home, no crec que és positiu, perquè també enforteix aquest teixit comercial, doncs, no de la bicicleta, que crec que, òbviament, em equilibri tots els altres, eh? Per això jo mai parlo de quantitat, eh? Sinó d'equilibri crec que suma la ciutat i que hi ha moltes ciutats que ens van darrere i, de fet, ja n'estans aquí per endur-s'ho, no? I, per tant, jo crec que hem de buscar aquests equilibris, parlar, buscar aquests espais de treball conjunt i negociar moltes coses, però que crec que és un bo per la ciutat. I em sembla que ha tocat sortir molt del despatx aquesta setmana, perquè també teníem un West in Progress aquí al costat, vull dir, vaja, vull dir, a Girona últimament a la agenda tenim un problema, eh? Tu dir, perquè se't solava absolutament tot. Ah, bé, i encara hi ha moltes coses que no, eh? Ens venen projectes que a vegades a la ciutat i no els hi arriben, que dius, això no crec que encaixi gaire.